Amerikában robbant ki, de itthon is hat a Volkswagen dízelbotránya. Egyelőre nincs honnan tájékozódniuk a hazai autótulajdonosoknak.
Amerikában robbant ki, de itthon is hat a Volkswagen dízelbotránya. Egyelőre nincs honnan tájékozódniuk a hazai autótulajdonosoknak.
Fotó megosztása:
Az érintett Jetta TDI elnyerte az Év zöld autója díjat Amerikában. Nem tudni, mi lesz az elismerés sorsa
Az érintett Jetta TDI elnyerte az Év zöld autója díjat Amerikában. Nem tudni, mi lesz az elismerés sorsa
Fotó megosztása:
Szintén kétliteres dízelmotorral kapta meg az Audi A3 a Los Angeles-i autószalon átadott Év zöld autója elismerést. A motorvezérlés csak csalással tudta hozni a szabványon belül légszennyezési értékeket
Szintén kétliteres dízelmotorral kapta meg az Audi A3 a Los Angeles-i autószalon átadott Év zöld autója elismerést. A motorvezérlés csak csalással tudta hozni a szabványon belül légszennyezési értékeket
Fotó megosztása:
Nem a korom, hanem a nitrogén-oxidok emissziójával van gond. A részecskeszűrő a füstfelhőt megoldja
Nem a korom, hanem a nitrogén-oxidok emissziójával van gond. A részecskeszűrő a füstfelhőt megoldja
Fotó megosztása:
Lehet, hogy a cég igazgatótanácsának elnöke, Martin Winterkorn távozásra kényszerül
Lehet, hogy a cég igazgatótanácsának elnöke, Martin Winterkorn távozásra kényszerül
Fotó megosztása:
Lilával az Euro 6 norma határértéke, szürkével a ténylegesen mért értékek. Több mint 10 autóval születtek a vizsgálati eredmények, nitrogén-oxid-kibocsátásuk a mérési körülményektől függően 10-40 szerese volt az amerikai, ennél alacsonyabb NOx-határértéknek. Viszont olyan autó is akadt, amely valóban teljesítette a szabványt
Lilával az Euro 6 norma határértéke, szürkével a ténylegesen mért értékek. Több mint 10 autóval születtek a vizsgálati eredmények, nitrogén-oxid-kibocsátásuk a mérési körülményektől függően 10-40 szerese volt az amerikai, ennél alacsonyabb NOx-határértéknek. Viszont olyan autó is akadt, amely valóban teljesítette a szabványt
Fotó megosztása:
Az internetes felületen az alvázszámot megadva lefut az ellenőrzés. Egy olvasónk kétliteres TDI Passatját ellenőrizte le, amelyben az EA288-as motor van, így nem érintette a csalás. Akinek más eredményt köp ki a program, azt kérjük, küldje el a dokumentumot szerkesztőségünknek az auto kukac vezess.hu címre, hogy tájékoztathassuk olvasóinkat a teendőkről! Köszönjük!
Az internetes felületen az alvázszámot megadva lefut az ellenőrzés. Egy olvasónk kétliteres TDI Passatját ellenőrizte le, amelyben az EA288-as motor van, így nem érintette a csalás. Akinek más eredményt köp ki a program, azt kérjük, küldje el a dokumentumot szerkesztőségünknek az auto kukac vezess.hu címre, hogy tájékoztathassuk olvasóinkat a teendőkről! Köszönjük!
Fotó megosztása:
Ezt az üzenetet kapják az érintett EA189-es motorú autók tulajdonosai, itt egy 2011-es Passat 2,0 CR TDI-t kérdezett le tulajdonosa. Nagyon köszönjük a fotót olvasónknak!
Ezt az üzenetet kapják az érintett EA189-es motorú autók tulajdonosai, itt egy 2011-es Passat 2,0 CR TDI-t kérdezett le tulajdonosa. Nagyon köszönjük a fotót olvasónknak!
Fotó megosztása:
Varga Mihály szerint már múlt héten felvették a kapcsolatot a legfontosabb magyarországi autóipari szereplőkkel. Mint fogalmazott, érzékeny területet „talált el” a botrány, hiszen Magyarországon az ipari termelés több mint 22 százalékát adja az autógyártás, és a magyar export 13 százalékát biztosítja.
Varga szerint meg kell várni a vizsgálatok és szankciók eredményét, fel kell térképezni kit és milyen mértékben érint a botrány, és csak ezután kell döntéseket hozni. Arra a kérdésre, hogy az érintett márkák kereskedését felfüggeszti-e Magyarország, a miniszter elmondta: ehhez kormányzati egyeztetés szükséges.
Varga egyelőre nem tartaná célszerűnek ezt a lépést, tekintettel arra, hogy „jelenlegi információik szerint olyan motorok készülnek Magyarországon, amelyek nem érintettek a botrányban”. Pedig már korábban kiderült, hogy van magyar szála a történetnek, egy gyári prezentáció szerint Győrben is készültek EA189 kódjelű motorok.