A tervezettnél 1,7-szer magasabbra emeltetné, legalábbis hallgatólagos szinten, a 2020-ra ütemezett nitrogén-oxid kibocsátási normált az európai autógyártók szövetsége, az ACEA. Az érdekképviseleti szervezet szerint az autógyártók ha megfeszülnek, akkor sem lesznek képesek teljesíteni a 0,080 g/km határértéket, írja az AutoExpress.
Az ACEA szerint ennek több mint másfélszerese: 0,136 g/km volna reálisan tartható. A szervezet azonban ennél is messzebb megy a szabályozások kritizálásában: a 2017 és 2020 közötti, átmeneti fázisban egyenesen 0,220 g/km engedélyezését kérvényezte, ami nem hogy az Euro6-os, de a jelenleg hatályos Euro5-ös károsanyag-kibocsátási normákat sem teljesíti.
Az Európai Unió viszont egyelőre hajthatatlan. Elemzők szerint már az is komoly engedménynek számít a részükről, hogy bevezették a hároméves, türelmi időszakot, 2020-tól azonban a zéró tolerancia elvét kívánják alkalmazni, és ragaszkodnak a 0,80 g/km határértékhez.
Az ACEA szerint addig nem várható el, hogy az autógyártók megvalósítsák a szigorú követelményeket, amíg 2016. január elsejével hatályba nem lép az új, a valóságot jobban tükröző károsanyag-kibocsátási mérési szabvány, a hatóságok szerint viszont a szervezetnek és tagjainak inkább a megfelelő technológiák kidolgozásán kellene munkálkodniuk, ahelyett, hogy kifogásokat keresnek, és kibúvókat gyártanak.
Az ACEA egyébként összeesküvést gyanít a VW-botrány körül: szerintük az USA lejárató kampányt folytat az európai gyártású dízelekkel szemben.