A közel negyven ösztönzőt tartalmazó javaslatcsomagból az minisztérium november 30-ig „választ”, és tesz aztán javaslatot a végleges intézkedésekre a kormány számára.
A 39 pontból álló javaslatot két nagyobb egységre bontották. Az elsőbe azok az intézkedések kerültek, amelyek külön hatástanulmányok nélkül, bármikor bevezethetőek, a másik csoportban a részletesebb elemzést igénylő intézkedések szerepelnek.
Az azonnal bevezethetőek között szerepel a regisztrációs adó alóli mentesség vagy kedvezmény biztosítása, a visszterhes és ingyenes vagyonszerzés esetén az illeték fizetése alóli mentesség vagy kedvezmény biztosítása, valamint a gépjárműadó fizetése alóli mentesség vagy kedvezmény biztosítása.
A részletes vizsgálatot igénylő ösztönzőket öt főcsoportba sorolták, így különválasztották az elektromos gépjármű vásárlásának ösztönzését és használatát, a töltőpont telepítésének ösztönzését és üzemeltetését, valamint a kommunikációs ösztönzőket.
Az új elektromos gépjármű vásárlását segítő intézkedések közül a cégautóadó alóli mentesség vagy kedvezmény, az áfacsökkentés, az szja kedvezmény, valamint az államilag támogatott hitelek nyújtása tartoznak a legfontosabbak közé. A Llaszter ezen felül javaslatot tett arra is, hogy szabályozzák a központi költségvetési szervek, valamint az állami tulajdonban lévő gazdasági társaságok gépjármű-beszerzéseit.
Ennek célja, hogy minél nagyobb arányban szerepeljenek elektromos autók az állami gépjármű flottában. A Klaszter kezdeményezi továbbá, hogy támogassák a kommunális szemét szállítására szolgáló, elektromos hajtású járművek, a személytaxi-szolgáltatást végző társaságok, valamint a fuvarozó, áruszállító cégek elektromos gépjármű-beszerzését is.
Az elektromos autó használatára is részletes ösztönző csomagot dolgozott ki a Klaszter. Terveik szerint a zöld rendszámmal ellátott autók ingyenesen parkolhatnak, használhatnák a busz- vagy zöldautó sávokat, szmogriadó esetén is korlátozás nélkül közlekedhetnek, valamint mentesülnének az útdíj és az esetleges dugódíj alól is. Ezen felül a zöldrendszámos autók tulajdonosai kedvezményesen juthatnának tömegközlekedési bérlethez is.
A JÁK a töltőpontok telepítését is ösztönözné adóalap kedvezménnyel, vissza nem térítendő támogatásokkal, valamint a hatósági eljárások egyszerűsítésével. A töltőpontok üzemeltetői számára pedig jövedékiadó-mentes alacsony energiaárak kialakítását javasolja.