Amikor a Suzuki leleplezte az új Ignist, az ihletadók között megemlítettek egy régi modellt, a Suzuki Fronte Coupét, amit csak a márka elkötelezett hívei ismernek.

A Fronte 1962-től 1989-ig gyártott kisautó volt, utolsó szériáját mi Maruti 800 néven ismerjük. Készült azonban belőle a hetvenes években egy csábos kupé, Giorgetto Giugiaro által megálmodott idomokkal. A farmotoros, eleinte kettő, majd négyüléses kivitelben kínált modell 350 köbcentis erőforrása 35 büszke lóerőt mozgósított. Az exportpiacokon nem sok vizet zavart, ám karakteres formaterve miatt emlékezetes állomása a Suzuki-történelemnek.

Fotó: Tennan-Gas / Wikipedia

Fotó: Tennan-Gas / Wikipedia

Fotó: Tennan-Gas / Wikipedia

Az iM-4 tanulmány, majd a belőle kifejlődött Suzuki Ignis szériamodell stíluselemei között felismerhetők az egykori kupé jellegzetességei – a nagy, szögletes lámpatestek, a minimális túlnyúlások, és a C-oszlopot díszítő kopoltyú, amelynek nem volt funkciója: a motor hűtésére szolgáló rostély lejjebb kapott helyet.

Természetes igény tehát, hogy az Ignisből is építsen kupét a Suzuki. X-Tomi meg is mutatta, hogy szerinte ez hogyan nézne ki – határozottan dögösen, ráadásul a felsőbb kategóriákban egyre nagyobb divat a terepkupé, így az Ignis Coupé nem csak a retromobilok kedvelői között találhatna kedvező fogadtatásra.