A braunschweigi ügyészség és az alsó-szászországi tartományi bűnügyi hivatal (LKA) munkatársai olyan dokumentumokat és adathordozókat kerestek, amelyek segítségével pontosan feltárható, hogy a VW miként csalt a károsanyag-kibocsátási értékekkel a botrányban érintett dízelmotoros járművek környezetvédelmi tesztjein. A társaság központi telephelyén több épületet átkutattak, és több VW-alkalmazott lakásában is házkutatást tartottak.
A VW közölte, hogy átadták az ügy átfogó dokumentációját, és továbbra is mindenben együttműködnek a hatóságokkal. Az ügyészség szeptember végén indított eljárást a társaság ellen csalás gyanúja miatt.
Londoni pénzügyi szereplők szerint Közép-Európa gazdaságai rövid távon érzékelhetően megszenvednék, ha a teszteredmény-hamisítási botrány miatt jelentősebben csökkenne a Volkswagen-csoport termelése és forgalma. Az egyik legnagyobb londoni befektetési bankcsoport, a Barclays csütörtökön összeállított átfogó tanulmánya kiemeli, hogy a cég által vizsgált hat ország – Magyarország, Szlovákia, Csehország, Lengyelország, Szlovénia és Románia – autóipara együtt a világ gépjárműtermelésének 4 százalékát adja; ez kétszerese a 2002-ben mért globális aránynak. A Barclays számításai szerint az autóipartól e hat országban közvetlenül és közvetve 1,5 millió munkahely függ, és a Volkswagen-érdekeltségek adják ebben az országcsoportban a járműtermelés átlagosan 43 százalékát.
Az MTI érdeklődésére az Audi Hungaria Motor Kft. közölte, hogy továbbra is a konszern központi motorszállítója, az eredeti termelési terv szerint folyik a gyártás. A társaság az esetleges, jövőt érintő következményekről nem tudott nyilatkozni. A társaság mintegy hárommillió EA189 típusú motort gyártott 2008-tól napjainkig.