Úgy tűnik, az AvtoVAZ üzemeiben lazán értelmezik az ipari titok fogalmát: az XRay végleges idomait a gyártósoron készített fényképpel leplezte le egy túlbuzgó operátor.

Az előtanulmányhoz képest minimális mértékben változott a modell, a fényszórók körvonala módosult, és értelemszerűen kisebbek lettek a kerekek.

A beltérről még korai volna nyilatkozni, mert a képen látható műanyagok nyilvánvalóan előszériás minőségűek – ha tévedtünk, és ez a végleges műszerfal, nehéz dolga lesz a Ladának Nyugat-Európában, ahol a Dacia (jelen esetben a mega-népszerű Duster) babérjaira tör. Az is lehet persze, hogy ez csak a fapados változat, hiszen ígértek érintőképernyős, digitális klímás, multifunkciós kormányos csúcsmodellt is.

Gyártásra kész a Lada szabadidőjárműve 1
Gyártásra kész a Lada szabadidőjárműve 11 A helyzet pikantériája, hogy a Renault-Nissan szövetséggel közös fejlesztés során éppen a Dacia Duster volt az, amely egyes komponenseket kölcsönzött a Ladának.  

A motorkínálatot még mindig nem erősítette meg a gyár, de sejthető, hogy háromféle benzinmotorral lesz kapható az XRay: az 1,6-os 106 és 114 lóerővel, az 1,8-as pedig 122 lóerővel. Utóbbihoz automata váltó is dukál.