Alapképletéhez képest túl erős, túl igényes és túl drága a Rapid dízelmotoros csúcsváltozata. Ha nem is mondhatjuk rá, hogy cifra nyomorúság, de majdnem.

Zaj- és rezgéscsillapító burkolat még a legdrágább dízel Rapidra se került. Nehogymá' Volkswagenben, urambocsá' Audiban érezzük magunkat egy Škoda áráért!

Zaj- és rezgéscsillapító burkolat még a legdrágább dízel Rapidra se került. Nehogymá’ Volkswagenben, urambocsá’ Audiban érezzük magunkat egy Škoda áráért!

Alexander Dobrindt közlekedési miniszter szerda este Berlinben közölte, hogy a VW az előírt határidőre javaslatot tett azokra a javítási, átalakítási munkálatokra, amelyek segítségével dízelmotorjai az eredményeket meghamisító szoftver nélkül is képesek lesznek megfelelni a károsanyag-kibocsátási szabványoknak.
A miniszter elmondta, hogy a szövetségi közúti közlekedési hatóság (KBA) értékeli a meglehetősen terjedelmes anyagot, majd utasítást ad a társaságnak az elvégzendő feladatokról. A KBA határozata néhány nap múlva várható.
Alexander Dobrindt tájékoztatása szerint a csalás a 2,0 literes, az 1,6-os és az 1,2-es dízelmotorokat érinti. A VW javaslatai szerint a kétliteres motoroknál elég egy szoftverfrissítés, de az 1,6-os motoroknál más átalakításokra is szükség lesz, és csak 2016 szeptembere után lehet megjavítani őket. A miniszter az 1,2-es motorokra vonatkozó javaslatokról nem közölt részleteket.
A Die Welt című lap azt írta, hogy a Deutsche Umwelthilfe (DUH) nevű környezetvédő civil szervezet szerint a közlekedési minisztériumban évek óta tudtak a VW csalásáról. Ezt egy jegyzőkönyv is bizonyítja, amely a DUH és a minisztérium képviselőinek egy 2011-ben folytatott megbeszélésről készült – írta a Die Welt.
A tárca tagadja a DUH vádját, és továbbra is ragaszkodik ahhoz, hogy a sajtóból értesültek a manipulációról. Sebastian Rudolph, a minisztérium szóvivője a szerdai kormányszóvivői tájékoztatón azt mondta, hogy az állítólagos jegyzőkönyv csak a DUH vezetőinek képzeletében létezik, „vagy annyira exkluzív, hogy csak nekik van meg.”