Alapképletéhez képest túl erős, túl igényes és túl drága a Rapid dízelmotoros csúcsváltozata. Ha nem is mondhatjuk rá, hogy cifra nyomorúság, de majdnem.
Fotó megosztása:
A Rapid az önmagán kissé túlnőtt Octavia alá csusszant be a Škoda-portfólióba, mint amolyan Golf-kategóriás olcsóautó
Fotó megosztása:
Egyszerű vonalakkal rajzolt, józan, épp csak a szükséges mértékig agresszív a front. Pont, mint az Octavia, csak picit kisebb és láttatja is magáról, hogy kisebb
Fotó megosztása:
Tengelytávolsága 8,4 centivel kisebb az Octaviáénál, de egyáltalán nem szűk a lábtér odabent
Fotó megosztása:
A Rapid öt centivel hosszabb, mint a Golf 7
Fotó megosztása:
9,3 centivel keskenyebb a Golfnál, de ettől még elöl mindkét oldalról egyszerre rá tud támaszkodni két felnőtt a középső könyöklőre
Fotó megosztása:
A hátfalra rálógó hátsó szélvédős ötödik ajtó feláras tétel, az alapértelmezett lemezes verzióval butábban néz ki a kocsi fara
Fotó megosztása:
A 17-es, légies alufelni jól áll a kocsinak, de 115 ezerért jól is állhat. Viszont a magyar utakon hamar szétveri majd a gumit
Fotó megosztása:
Az a lelógó fékcső kicsit aggasztó
Fotó megosztása:
Íme közelről a feláras spéci hátsó szélvédő, amint rálóg a háfalra
Fotó megosztása:
Az ötödik ajtón a két lámpa között ugyanaz a funkciótlan, kicsit fura horpasztgatás látható, ami az Octavia fenekét is elrondítja
Fotó megosztása:
Józan, időtálló, német, funkcionális, letisztult. Szóval unalmas, de jó
Fotó megosztása:
Az ergonómia németesen precíz, még a térdem se nyomta szét a középkonzol
Fotó megosztása:
A kútnál volt az 5,2 is, de azt se sokalljuk
Fotó megosztása:
A VW-féle egyen-műszerblokk jóleső látvány a konzervatív európai szemnek
Fotó megosztása:
Sok infó megjeleníthető az órák között
Fotó megosztása:
Sok infó megjeleníthető az órák között
Fotó megosztása:
A csúcs-érintőképernyő is kicsi, de a grafika szép
Fotó megosztása:
A menü nem rossz, bár néha kissé nehézkes. Egy-egy új rádióállomást eltárolni elég idegölő feladat
Fotó megosztása:
A klíma finoman is tud működni, ha kicsit beleszólunk. Az LCD-panelen nincs burkolat, finoman nyomkodva is hullámzik alatta a folyadékkristály, könnyen tönkreteheti egy gyerekkéz/láb
Fotó megosztása:
Az egyik a kevés igazán nívós részlet közül - persze, csak a drága Rapidokhoz jár szálcsiszolt fém-szerű dekorbetét
Fotó megosztása:
Csak öt fokozat, de jó hosszúak, passzolnak a dízelmotorhoz
Fotó megosztása:
Nincs uras álló gázpedál, mint az Octaviában. A kuplungpedál műanyag, sok autóban van így, de mindig elborzaszt, amikor észreveszem
Fotó megosztása:
Szürke plasztik minden, csak a vezető oldalablaka automata, az is csak lefelé
Fotó megosztása:
233 ezer forint az üvegtető felára
Fotó megosztása:
Az árnyékoló erős napsütésben nem sokat ér, behúzott rolóval is nagyon melegszik az utastér
Fotó megosztása:
Apró okosságok, amik a Homasitában is kaphatók pár száz forintért, mégis feldobnak egy új szalonautót: kis kuka az ajtózsebben
Fotó megosztása:
Apró okosságok, amik a Homasitában is kaphatók pár száz forintért, mégis feldobnak egy új szalonautót: mobiltartó a pohártartóban
Fotó megosztása:
Apró okosságok, amik a Homasitában is kaphatók pár száz forintért, mégis feldobnak egy új szalonautót: integrált jégkaparó a tanksapkában
Fotó megosztása:
A menü a kategóriához képest meglepően részletgazdag, még a billentyűzet-kiosztás is változtatható
Fotó megosztása:
Tökéletes helyen a zeneforrások csatlakozója
Fotó megosztása:
Tágas a kesztyűtartó is
Fotó megosztása:
Tágas és hívogató a hátsó traktus. Az üléskárpit persze sprőd, az ülőlap kicsit rövid, de egyáltalán nem fapados a fíling
Fotó megosztása:
A hátsó lábtér, 181 centis, szép, kövér újságíró térdével illusztrálva
Fotó megosztása:
Alapállapotban 415 literes a csomagtartó, ez 135 literrel kisebb a lépcsős Rapidénál. A Golfé csomagtere 380 literes
Fotó megosztása:
Könnyen, precízen kattanó-nyíló retesszel bővíthető a csomagtér, de a támla nem fekszik le a padló síkjába
Fotó megosztása:
A teljes értékű pótkerék feláras extra - érdekes, hogy a Golfhoz alapáron defektjavító szett jár és a virsligumi a feláras opció
Fotó megosztása:
Zaj- és rezgéscsillapító burkolat még a legdrágább dízel Rapidra se került. Nehogymá' Volkswagenben, urambocsá' Audiban érezzük magunkat egy Škoda áráért!
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Alexander Dobrindt közlekedési miniszter szerda este Berlinben közölte, hogy a VW az előírt határidőre javaslatot tett azokra a javítási, átalakítási munkálatokra, amelyek segítségével dízelmotorjai az eredményeket meghamisító szoftver nélkül is képesek lesznek megfelelni a károsanyag-kibocsátási szabványoknak.
A miniszter elmondta, hogy a szövetségi közúti közlekedési hatóság (KBA) értékeli a meglehetősen terjedelmes anyagot, majd utasítást ad a társaságnak az elvégzendő feladatokról. A KBA határozata néhány nap múlva várható.
Alexander Dobrindt tájékoztatása szerint a csalás a 2,0 literes, az 1,6-os és az 1,2-es dízelmotorokat érinti. A VW javaslatai szerint a kétliteres motoroknál elég egy szoftverfrissítés, de az 1,6-os motoroknál más átalakításokra is szükség lesz, és csak 2016 szeptembere után lehet megjavítani őket. A miniszter az 1,2-es motorokra vonatkozó javaslatokról nem közölt részleteket.
A Die Welt című lap azt írta, hogy a Deutsche Umwelthilfe (DUH) nevű környezetvédő civil szervezet szerint a közlekedési minisztériumban évek óta tudtak a VW csalásáról. Ezt egy jegyzőkönyv is bizonyítja, amely a DUH és a minisztérium képviselőinek egy 2011-ben folytatott megbeszélésről készült – írta a Die Welt.
A tárca tagadja a DUH vádját, és továbbra is ragaszkodik ahhoz, hogy a sajtóból értesültek a manipulációról. Sebastian Rudolph, a minisztérium szóvivője a szerdai kormányszóvivői tájékoztatón azt mondta, hogy az állítólagos jegyzőkönyv csak a DUH vezetőinek képzeletében létezik, „vagy annyira exkluzív, hogy csak nekik van meg.”