Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub jogi és érdekvédelmi bizottságának elnöke szerint ezt a választ kapták azok az autótulajdonosok is, akik személyesen keresték meg az érintett magyarországi forgalmazókat. Egyelőre nem lehet tudni, hogy valamilyen kártérítés jár-e majd a tulajdonosoknak.
Kovács Kázmér szerint a nitrogén-oxid-kibocsátás mérésére alkalmas műszert Magyarországon a műszaki vizsgákon nem használnak. Hozzátette azt is, hogy az itthon nagy szériában forgalmazott autóknál nem a hazai közlekedési hatóság mérései alapján állítják ki a típusbizonyítványt.
A környezetre káros, ha a nitrogén-oxid-kibocsátás nagyobb a megengedettnél, de hogy egy autótulajdonos számára ez jár-e kézzelfogható hátránnyal, azt még nem tudni – fogalmazott az ügyvéd. A lehetséges hátrányok között említette, hogy a gépkocsik környezetvédelmi besorolásának jelentősége lehet a dugódíjnál vagy a szmogriadónál.
A dízelbotrányban érintett autómárkák vevői számára már elérhetők az alvázszámkereső programok, de ezek segítségével csak annyi derül ki, hogy egy jármű érintett lehet-e.