2010-ben már javában dübörgött a Toyota hibrid forradalma, a vállalat 2,5 millió benzin-elektromos autót tudhatott a világ útjain. Jelenleg 8 millió fölött tart ez a szám, 2020-ra pedig el szeretnék érni a 15 milliót.

Ez is kevés azonban ahhoz, hogy megvalósítsák rendkívül ambiciózus terveiket: 2050-re 90 százalékkal csökkentené globális CO2-kibocsátását a hatalmas autógyártó. Ebben kulcsszerep jutna a Mirai üzemanyagcellás modellnek, valamint minden bizonnyal érkező utódainak: a következő öt évben 30 ezer darab hidrogén üzemű autót kíván értékesíteni a gyártó. Benzinmotor gyakorlatilag csak hibrid konfigurációban juthat szerephez az új tervek szerint.

Az elképzelések azonban nem csak az üzemeltetés, hanem a gyártás szénsemlegesítésére is vonatkoznak, így a Toyota arra biztatja (értsd: kötelezi) beszállítóit, hogy a januártól kialakítandó új irányelvek szerint maguk is redukálják környezeti lábnyomukat.