Egyáltalán nem bánom, sőt, sajnálom, hogy nem nekem jutott eszembe – mondta pár hete a Volvo marketingfőnöke, amikor megkérdezték, mit szól ahhoz, hogy a Norev modellautó-készítővel jó előre legyártatott, miniatűr S90-esekről készített fotókon szivárgott ki a svédek közelgő nagyautójának formaterve.
Ez akkor vicces volt, most viszont már gyanús, hogy tényleg központi szervezés lehet a dologban, a weben feltűntek ugyanis a V90 modelljéről készített fotók.
Különösebb megjelenést nem okoznak a képek: az elülső lámpák mellett immár a hátsók is az XC90 vonalvezetését idézik, a rendszámtábláig benyúló fényforrások a Volvo szokása szerint különleges karakterűvé, akár több száz méterről felismerhetővé teszi az autót.
Az övvonal egyenes, mint a léc, ám a masszív váll fölött hátra futva felfelé lendül az oldalablakok vonala. A V60 és a V40 után sem tudtunk még hozzászokni ahhoz, hogy a Volvo kombik hátfala nem teljesen függőleges. Sajnálatos, hogy a Volvo immár végérvényesen szakított az eddigi hiperpraktikus megközelítéssel, és beállt a használati értéket a dizájn oltárán feláldozó gyártók sorába – másfelől érthető is, hiszen akinek helyre van szüksége, annak ott van az XC modellcsalád.