Amikor először tesztelték, nem akartak hinni a szemüknek: az amerikai Consumer Report munkatársai soha nem találkoztak még olyan autóval, amely minden téren, minden szempontból maximálisan teljesített volna. Sőt: át kellett szervezniük minősítési pontrendszerüket, hogy a Tesla Model S-nek helyet csináljanak a csúcson.

Most újra értékelték az autót, immár a hosszabb használat tapasztalatait is figyelembe véve, és bebizonyosodott, amitől sokan féltek: jó autót csinálni könnyű, de tartósan jó autót tervezni és gyártani piszok nehéz feladat.

A nagyteljesítményű, összkerékhajtású P 85 D modell tulajdonosai ugyanis aggasztó tapasztalatokról számoltak be. A 1400 megkérdezett vásárló szerint gond van a töltéssel, ereszt a napfénytető, elromlanak a használaton kívül az ajtó síkjába simuló ajtókilincsek, de ami ennél is riasztóbb: a hajtáslánc sem megbízható, több autón a komplett elektromos hajtást ki kellett cserélni.

A Consumer Reports ezért nem tehetett mást, mint a remek teszteredmények ellenére megvonta az ajánlott minősítést az autótól. A tőzsde villámgyorsan reagált a rossz hírre, a cég részvényei 9 százalékot zuhantak.