Mi jut eszedbe a jávorszarvastesztről? Fogadjunk, hogy az A-osztály: a Mercedes innovatív kompakt egyterűje annak idején borzalmasan leszerepelt a nagysebességű kikerülési manőveren, és bár annak érvényességét akkor is, azóta is sokan megkérdőjelezték, az emlékezetes borulás fontos szerepet játszott a menetstabilizáló rendszerek későbbi elterjedésében.
A Teknikens Värld című svéd lap azóta is rendszeresen végzi vizsgálatait, amelyekről általában csak akkor értesülünk, ha valamelyik modell leszerepel rajta. Most a Mercedes C350e konnektoros hibriden volt a sor.
Az alábbi videón jól látható, hogy a lap által preferált 72 km/órás sebességnél az autó minősíthetetlenül fogadja a vezető gyors kormányparancsát: tapadásukat vesztett abroncsain kontrollálatlanul csúszik az autó.
64 km/óránál már jól teljesített az autó, ezt azonban kevésnek ítélték meg a szakemberek. A Mercedes nem érti, hogy mi történt, hiszen gyári teszteken 75 km/óránál is ragyogóan viselkedett a súlyos akkucsomagjai miatt eltérő tengelyterhelésű modell, mondják.