A Ford szerint az egyik legnagyobb kihívás az autógyártásban, hogy a műanyagokat és a fémeket olyan habalapú anyaggal ragasztják egymáshoz, amely szinte lehetetlenné teszi, hogy az autóalkatrészeket újrahasznosítás céljából szétszedjék.
Itt jön képbe a gekkó.
Egy olyan gyíkféléről van szó, amely a talpa kialakításának köszönhetően szinte bármilyen sima felületre képes rátapadni, amelyen nincsen folyadék vagy felületi feszültség. A hüllő könnyedén leválik ezekről a felületekről, és még csak nyomot sem hagy. Az átlagosan 70 gramm tömegű felnőtt gekkó akár 132 kilót is képes megtartani.
A biomimetikai megközelítés egyébként nem új. A japán sinkanszen gyorsvonatot a jégmadár ihlette, a tépőzárat a bogáncsos növények. Az orvostudományban használt tűket a szúnyogok révén fejlesztették tovább. A biomimikri iránt az elmúlt évtizedben megnőtt az érdeklődés, mivel egyre többen veszik komolyan a klímaváltozást és a környezetvédelmi kihívásokat.
Az újrahasznosításon túl a Ford formatervezői csapata már tíz éve kutat természet ihlette technológiák után, s nemrég az üléshuzatoknál és tetőkárpitoknál használt fonalak gyártásában értek el sikereket.