A Yamahának nem is a hangszer-, hanem a motorkerékpár-részlege fejlesztette ki ezt a csinos tanulmányautót, omolhat fejünkre a felháborodás, mégsem hazugság a cím.
Egyrészt a cégcsoport két oszlop, ahol tudja, maga is összemossa tevékenységeit, másrészt a Yamaha hangmérnökei és mesteremberei is részt vettek az autó megépítésében: amellett, hogy anyagismeretüket kamatoztatták, a vezető feje mögé nemes fából készített, szépséges hangládát szerkesztettek, míg az utas oldalán ugyanitt egy hangszerrögzítő aljzat kapott helyet.A lényeg persze nem is ez, hanem az autó alapkoncepciója, amelyet a törpeautókra szakosodott egykori szupersportkocsi-tervező Gordon Murray dolgozott ki. A sportautó-tanulmány alapját az a szénszálas iStream vázkoncepció adja, amelyre Murray már kisautót, sőt, törpe SUV-ot is álmodott.
A nyers karbon szépségét a motorkerékpár-gyártásból merített formai megoldásokkal emelték ki, a nyeregbőr üléskárpitoktól a különálló órákból álló műszeregységen át az áttetsző borítólemezekig – még a padló és a tető is transzparens.
Ahogy a szimmetrikus vezetői környezet, a fényszórók is a motorkerékpárok világát idézik: egyértelmű a formai utalás a Yamaha sportos zászlóshajójára, az YZF-R1 típusra.