Örülhetnek a Subaru Impreza japán rajongói, a gyártó egy különleges WRX modellel örvendeztette meg őket. Mindössze 400 darab készül a Subaru WRX STI S207-ből, és csak Japánban árulják majd. Persze egy-két darab így is biztosan eljut majd más országokba.
A Subaru legendás modelljének legújabb variánsa módosított 2,0 literes motort rejt, amely ebben a kivitelben 328 lóerő teljesítményt és 431 Nm nyomatékot nyújt. Vagyis 20 lóerővel és 38 Nm-rel többet, mint a hagyományos STI kivitel. A nagyobb teljesítmény az új turbónak, kipufogónak és a módosított motorvezérlésnek köszönhető.
Nem elégedtek meg a motor átalakításával a tervezők, de erősebb fékrendszerrel (Brembo) és direktebb kormányművel látták el az Imprezát, amely feszesebb hangolású futóművet kapott, mivel a lengéscsillapítókat és rugókat is kicserélték.
Már a 19 colos felnik is sokat fokozzák az Impreza sportosságát, de a látványhoz hozzátesz az új hűtőmaszk, alsó spoiler és hátsó lökhárító is. Belül az új műszerfal, váltógomb és sportülések jelzik az egyediséget.
Míg az S207 a jelenről szól, a Subaru Impreza 5-Door Concept megmutatja, milyen lehet az Impreza néhány év múlva érkező új generációja. Dinamikus és masszív, így jellemzi az új formát a Subaru, mi azt tesszük hozzá, hogy a korábbiakhoz képest élesebb vonalak jellemzik a ferdehátú modellt. A váltás azonban nem drasztikus, hagyományosabb fényszóróval, visszapillantó tükörrel és lökhárítókkal már jövőre a kereskedésekbe kerülhetne a kocsi.
4400 mm hosszú, 1880 mm széles és 1440 mm magas a tanulmányautó, ami azt jelenti, hogy egy VW Golfhoz képest hat centivel hosszabb, nyolc centivel szélesebb, de hat centivel laposabb. Ez pedig fokozza a sportosságot. Különösen jól mutat a szépen ívelő tető.
Nem kell nagy képzelőerő, hogy tudjuk, a Subaru 1,6-os és 2,0 literes benzinmotorjai, illetve 2,0 literes dízelje kerülhet a kocsiba. A hagyományoknak megfelelően a bokszermotorok mellé állandó összkerékhajtás társulhat.