Agresszív elegancia – így jellemzi új tanulmányautóját a Lexus. Bár PR-duma, most egyetértünk. Az LF-FC rendkívül elegáns, ugyanakkor a karosszéria vonalai feszülnek az erőtől. Piszok jól néz ki.
Az óriási hűtőmaszk, a keskeny lámpák, hosszú motorháztető, a hátratolt utastér mind a sportosságot hangsúlyozza. Az egyik legizgalmasabb részlet pedig az első sárvédők felső csúcsa, amely megmutatja a vezetőnek, pontosan hol is vannak a kerekek, még precízebb irányítást lehetővé téve, akár a nyitott formaautóknál. A leggyengébb pont viszont a Toyota Miraitól átvett hátsó rész. Ezt nem kérjük, köszönjük!
Egyértelmű, hogy a márka jelenlegi csúcsmodelljének, az LS-nek utódját láthatjuk, hiszen már 9 éve piacon van a luxusautó, ideje leváltani. De még így is meglepő, milyen nagy a tanulmányautó, 5,3 méter hosszú, kereken 2 méter széles, a magassága 1,4 méter, azaz sokkal hosszabb, szélesebb, de laposabb, mint a jelenlegi LS.
Luxuskivitelű, de futurisztikus belső fogadja az utasokat. Valódi fa és finom bőr alapozza meg a hangulatot a négyszemélyes belsőben. A hátul ülők maximális kényelemre számíthatnak a dönthető, lábtámasszal felszerelt fotelekben, míg a vezető egy sportosan szűkre szabott „fülkéből” irányíthatja a kocsit. Érintés nélkül, kézmozdulatokkal vezérelhetők az LF-FC fedélzeti rendszerei, így a hifi és a klíma is, a visszajelzést pedig egy holografikus kép adja. Az utas előtt pedig autóban eddig nem igen látott nagyságú képernyő fut. Visszapillantó nincs, az autó mellett és mögötti térről kamerák adnak képet.
Nem hazudtolja meg magát a Lexus, hiszen környezetbarát hajtáslánc került az LF-FC-be. A hajtóerőt hidrogén üzemanyagcella biztosítja – akár az általunk is tesztelt Toyota Miraiban -, az így előállított elektromos áram pedig a hátsó tengelyt hajtó villanymotort, illetve az első kerekek elektromos agymotorjait táplálhatja, de akkumulátorba is kerülhet. Vélhetően a nyomatékelosztást a vezetési helyzetnek megfelelően lehet szabályozni. A kocsi képes sofőr nélkül önállóan parkolni, sőt közlekedni is. Szenzorai segítségével érzékeli a forgalom többi résztvevői gyalogosokat és autókat, utóbbiakkal képes kommunikálni is (persze ha azok is hasonlóan fejlettek).
Ha az iparági standardokat nézzük, 2016 végén, 2017 elején várható az új Lexus LS sorozatgyártású változatának megjelenése, amelyben a benzin-elektromos hibrid mellett akár az üzemanyagcellás változat is valósággá válhat.