Két különféle MX-5-koncepcióval készül a Mazda a 2015-ös SEMA Show-ra. Bár a Las Vegas-i tuningkiállításra épült modellekről csak egy képet kaptunk, az sokat elárul.

Elhagyja tetejét a Mazda MX-5 1
Elhagyja tetejét a Mazda MX-5 11 A fotón lévő kocsi egyik felét az MX-5 Speedster, a másikat az MX-5 Spyder adja. Egyik kialakítása sem újdonság a Mazdánál, hiszen hasonló kocsikat az előző generációból is készítettek, így született meg 2009-ben az MX-5 Superlight, illetve 2011-ben a Spyder Concept.

Spyder Concept 2011-ből:
Elhagyja tetejét a Mazda MX-5 12 Mazda MX-5 Superlight 2009-ből:
Elhagyja tetejét a Mazda MX-5 13 Várhatóan a Speedster ezúttal is a minimalizmusról szól majd, azaz az elérhető legkisebb tömeg a tervezők célja. Ennek érdekében nemcsak a vászontetőről mondanak le, de szélvédő helyett is csak egy kis szélterelő védi az utasokat.  

Ha úgyis tombol a szél, nincs szükség klímára, hifire és zajszigetelésre sem, így ezek mind – vélhetően – hiányoznak majd a Speedsterből. A karbonból készült merevítések viszont jót tehetnek az autó stabilitásának.

A Spyder esetében is hangsúlyos részlet a tető, amely ezen a tanulmányautón egyetlen darabból kialakított vászon, amelyet ki kell feszíteni az utasok feje fölé, búcsút mondva az egyébként lenyitható tetőnek. Ezzel a megoldással az 1950-es évek minimalista sportkocsijai előtt tiszteleg a Mazda.

Motorikusan várhatóan nem változnak az autók, hiszen már a tömegcsökkentéstől javul majd a kocsik dinamikája.