Szóval az úgy volt, hogy elvisszük ezt a két csodálatos Rollsot, a bordó Wraith-t és a lila-szürke Ghostot Szerbián keresztül Szófiába. Szerbiában számos érdekes helyszínen terveztünk fotózkodni, és persze illő módon megemlékeztünk volna Pavle Trpinacról, aki a Wraith klasszikusan gyönyörű fastback-karosszériájának formáját megálmodta.

Hát ebből nem lett semmi.

A Wraith-szel még csak-csak átjutottunk volna a határon, bár a tiritarka brit forgalmi cseppet sem néz ki valódi okmánynak. De hát ezek a hülye angolok, angol hülyék már csak ilyenek: a szigetországban, amely néha nagyon nem Európa, nem a dokument megléte a fontosabb, hanem a valóság. No mindegy, a színes A4-es lappal a kétajtós Rollsot átengedték. De a Ghostot nem.

Na az A4-es papíron lévő nagy üres helyről hiányzik a hitelesítő-pecsét.
A Ghostnak volt szép eredeti forgalmija, a Wraith-hez csak másolat járt.

A Ghostnak volt szép eredeti forgalmija, a Wraith-hez csak másolat járt.


Na az A4-es papíron lévő nagy üres helyről hiányzik a hitelesítő-pecsét.

Na az A4-es papíron lévő nagy üres helyről hiányzik a hitelesítő-pecsét.

A (különben nagyon kedves, fiatal, pufók) magyarul kicsit gagyogó, más nyelvet nem bíró szerb határőr tanácstalanul forgatta kezében a fénymásolatot. Nemjo, nemjo, mondogatta. Nem original, csak fotokopi, nincs pecset, nincs pecset.

De, mondtam neki, ez az autó így jött el Angliából Budapestre számtalan országon át. A zöldkártya eredeti, minden adat ott van a fénymásolaton, a briteknek ez megfelel, a szerb hatóságoknak nem? Nem, Szerbia nem EU. Nincs pecset, nincs semmi. Nemjo.

Ófaszom, gondoltuk egyetlen, telepatikusan megosztott, mindent elsodró mentáli hullámban Mikivel és Nortival egy nagyot sóhajtva. Itt a vége, mehetünk haza. Hacsak… Ich verstehe, Szerbia – no EU. But Romania – EU! Sofia via Romania oké? – kérdeztem a közeget. Da, da, Romania oké, mondta ő.

Megpróbáltuk a Rolls jóváhagyását is kikérni a menetrendváltozáshoz, elvileg egy kicsit bizonyára érdekli őket, hogy a csaknem egymillió euró (több mint 300 millió Ft) értékű áruval másfelé kalandozunk a keleti blokkban, mint ahogy az a tervekben szerepelt. De mint később kiderült, Frank, a márka máskülönben csodálatos PR-ese már Moszkvában tárgyalt, hangpostája jelentkezett. Egy életünk, egy halálunk: hagytam egy üzenetet (Frank, nem megyünk Szerbiába, mert a méregdrága kocsitokhoz nem adtál érvényes papírt, baszki, persze mindezt civilizáltabb angolsággal megfogalmazva), és visszafordultunk, Temesvár irányába.

Visszafelé azért nagyon gondosan úgy szerveztük, hogy a Wraith menjen elöl. Isten tudja, mi történik, ha a magyar határőrök nem engedik vissza a Milka-lila Ghostot, és ott rekedünk vele a senki földjén. Elmeséltem az egyenruhásoknak, hogy újságírók vagyunk, hivatalos tesztautókat viszünk, megmutattam a csodálatos, csillagos eget imitáló tetőkárpitot:

A Wraith csillagos "égboltja" megkönnyítette a határátkelést Romániába, kár, hogy ez a szerb kollégákat nem érdekelte.

A Wraith csillagos „égboltja” megkönnyítette a határátkelést Romániába, kár, hogy ez a szerb kollégákat nem érdekelte.

 Ez le is vette őket a lábukról, hívták a kollégákat is, hadd lássanak csodát. Még megtárgyaltuk, hogy mekkora irdatlan összegbe kerülnek ezek a kocsik, gondosan kerültem azt a témát, hogy hova is megyünk meg honnan (hiszen ez még nekünk sem volt egészen tiszta). A show után szerencsére a Ghostot az élmény hatása alatt simán átengedték a fénymásolt papírokkal is.

Így nem jutottunk át Szerbiába a Rollsokkal 22

Hála az égnek ugyanígy megúsztuk a román határt is. Itt már tudtak angolul a határőrök, belebeszéltem a lyukat a hasukba a fantasztikus autókról, a Ghost pedig úgy suhant át mögöttem Nortival a kormányánál, mint egy láthatatlan szellem.

Temesváron minden hotel foglalt volt. Egy vadiúj, de stílusos, historizáló álkastélyszállóban ugyan a szallas.hu szerint lett volna szoba, a környezet illett is volna a kocsikhoz:

Pechünkre az impozáns hotel recepciós pultjához valamiért a falu bolondját állította a menedzsment éjszakára. Az úr, aki csak románul beszélt, mutatott egy papírt, hogy melyik „reservada” a mienk. Mondtuk, hogy nincs reservada, most jöttünk, csak aludni szeretnénk. Erre felírta egy papírra, hogy 400 lej. Hogy ez mennyi euró (csak az van nálunk), és hogy egy főre vagy hármunkra vonatkozik-e, azt már nem értette. Aztán kicsit később közölte, hogy végül is mindegy is, mert no reservada-no kamera (nincs foglalás, nincs szoba). Merthogy tele vannak.

Így nem jutottunk át Szerbiába a Rollsokkal 23

Miután már lassan éjfélt ütött az óra helyi idő szerint, kezdtük úgy érezni, hogy mi leszünk az elsők, akik hárman két Rolls-Royce-ban töltenek egy éjszakát a román égbolt alatt. De végül nagy szerencsével egy négycsillagos, drága, teljesen megmagyarázhatatlan létű hotelben kaptunk szobát – kockaházas, a Rákos-patak környékét idéző környezetben, de tiszta ágyneművel és működő wifivel.

Hát így telt a tegnap este. A programváltozás miatt minden tervünk csúszik, illetve törlődik, de ahogy tudunk, jelentkezünk az új hírekkel!

Na a betervezett programot így húzta keresztül egy hiányzó pecsét.

Na a betervezett programot így húzta keresztül egy hiányzó pecsét.

Különben Frank később visszahívott Moszkvából. Vázoltam neki, hogy a bruttó 11 méternyi, kábé öttonnányi guruló ékszerszállítmánya már Romániában van. Esküszöm, ilyen úr nincs még egy a földön: Mr. Tiemann a következőképpen reagált:

– Nem fogadták el az okmányokat? Hm, ez érdekes. Nos, elnézést a kényelmetlenségért, Tamás. (Ő az egyetlen külföldi, aki nem Tomnak, Thomasnak, hanem Tamásnak szólít angol beszélgetésben is.) Remélem, a későbbiekben nem áll elő hasonló probléma utazásotok során. Kérlek, hívj, ha a segítségetekre lehetek bármiben – és élvezzétek a vezetést!

Enjoy the drive – és basszus, tényleg, mennyire igaza van! Akármi is történik még velünk, egy Rolls-Royce (pláne két Rolls-Royce) kormánya mögött mit is tehetnénk mást! Enjoy the drive, és irány Szófia!

Durván egy órát álltunk, mire újra beléphettünk Magyarországra, miután Szerbiából "kitoloncoltak"

Durván egy órát álltunk, mire újra beléphettünk Magyarországra, miután Szerbiából „kitoloncoltak”


Ez már Románia, az első tankolás.

Ez már Románia, az első tankolás.

A fogyasztás őszintén meglepet minket, mindkét autó  13-15 liter között hozza a százas átlagot.

A fogyasztás őszintén meglepet minket, mindkét autó 13-15 liter között hozza a százas átlagot.


A többi Rolls-túrás anyagunkat itt találod!