Ma hajnalban pár soros közleményben utasította vissza a Volkswagen vezetősége azokat a vádakat, amik szerint a 3.0 V6 dízelmotorok vezérlésébe is belerejtették a kétlitereseknél is alkalmazott, vagy egy ahhoz hasonló funkciót ellátó üzemmódváltó funkciót.

Ez azért problémás, mert ezzel a cégcsoport magasabb árfekvésű termékei is érintetté válnak a botrányban, valamint az elkerülhetetlen visszahívásban. Új márka is célkeresztbe kerülhet ezáltal: a Porsche a négyhengeres dízeleket elkerüli, de V6-osuk van bőven, mégpedig pont a legkeresettebb modellekben:a  Macanban (258 LE) és a Cayenne-ben (262 LE). Előbbit nem forgalmazzák Amerikában, az utóbbit viszont igen, szerepel is az USA környezetvédelmi hivatala (EPA) által tegnap kiadott jegyzékben. Ez olyan további, különböző modellévi gyártásból származó típusokat említ, mint a VW Touareg, az Audi A6 Quattro, A7 Quattro, A8, A8L és Q5.

A V6 TDI dízelekkel is csalt a VW – vagy mégsem? 1
A V6 TDI dízelekkel is csalt a VW – vagy mégsem? 7 A szervezet állítása szerint a szabványos emissziómérési folyamat lezárása után „pontosan egy másodperccel” a motor más üzemmódba váltott, ahol a korábbinál kilencszer több nitrogén-oxidot bocsátott ki. Azt nem részletezték, hogy hogyan vették észre ezt a jelenséget.

A VW mindenesetre kitart igaza mellett.