A Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület közleménye szerint az Európai Unió jogalkotó testülete az október 28-i strasbourgi ülésén döntött a levegőszennyezés csökkentéséről. A korábbinál szigorúbb levegőszennyezettségi határértékek egyrészt az emberi egészség védelmét, másrészről pedig a környezetterhelés jelentős csökkentését szolgálják. Hozzátették, hogy az elfogadott tervezet értelmében 2030-ra 40 milliárd eurót takaríthat meg az Európai Unió.
A nemzeti levegőszennyezés-csökkentési programoknak konkrét intézkedéseket kell tartalmazniuk a nitrogén-oxidok és a szálló por kibocsátásának csökkentésére.
A járműtechnológiára vonatkozóan a kibocsátás szabályozását célzó intézkedések közé tartozik például a járművekre kivetett adók mértékének felülvizsgálata a kevésbé szennyező járművek eladásainak ösztönzése érdekében, továbbá a nagyon alacsony kibocsátás: az EP által elfogadott szövegtervezet kitér a járművizsgálati módszerek módosítására, hogy a jövőben a valóságoshoz jóval közelebb álló mérési sorozat során lehessen megállapítani egy-egy típus kibocsátását. A dízelek mostani típusvizsgálatának megbízhatatlan eredményei miatt várhatóan megismétlik majd azokat.