A SUV-ok földjéről származó luxusmárkához képest eléggé szegényes volt eddig a Cadillac szabadidőjármű-kínálata: a böszme Escalade alatt csupán egy emelt hasú kombit tudtak felmutatni. Az SRX karakteres volt, de sem helykínálatában, sem a vezetőülésből elénk táruló kilátásban nem hozta a műfaj előnyeit.
Ennek most vége, legalábbis a Cadillac szerint: új autójuk, a ma leleplezett XT5 mindent úgy csinál, ahogy az a prémium divatterepjárók nagykönyvében meg van írva.
Az autó a CT6 szedán által kijelölt utat követi. Az alapját adó, új fejlesztésű vázszerkezet a szokásos módszereket (lézeres hegesztés, nagy szilárdságú acélok) alkalmazva könnyebb és merevebb az elődnél, így a helykínálat és a menetdinamika egyaránt javult.A közvetlen konkurenciával összemérve az XT5 45 kilóval könnyebb az Audi Q5-nél és 296-tal a Mercedes GLE- (korábban M-) osztálynál, miközben a dönthető, tologatható hátsó ülés előtt a lábtér komoly 81 mm-rel nagyobb, mint amit a 126 kilóval tohonyább és kívül valamivel nagyobb SRX tudott.
Az alapmotor a GM új fejlesztésű 3.6 V6 szívómotorja, amely részterhelésen lekapcsolja két hengerét, csökkentve a fogyasztást. Az erőforrás várható teljesítménye 310 lóerő. A kínai piacon, ahol különösen erős a Cadillac, négyhengeres, kétliteres turbómotorral készül a kocsi, start-stop automatikával megfejelve. Vélhetően az a motor adja majd az alaphangot Európában is, ha megérkezik ide az autó, de erről még nincsenek információk.
A motorokhoz nyolcfokozatú automata váltó kapcsolódik. Furcsa belegondolni, hogy a Cadillac most először alkalmazott mechanikus helyett elektronikus váltóvezérlést; ennek hozadéka a kecses váltókar a padlókonzolon, illetve az alatta elhelyezett tárolóüreg. Az XT5 alaphelyzetben elsőkerék-hajtású, de kérhető 4WD kiadásban is. Ez utóbbi akár a hajtóerő 100 százalékát képes hátra vinni, míg az aktív differenciálmű szintén 0-100% arányban képes megosztani a hajtást a bal és jobb oldal között. Elöl MacPherson, hátul ötlengőkaros felfüggesztés dolgozik.
A belső kivitel a márkánál megszokott normákat követi, ötféle színvilággal, szénszálas, kétféle alumínium- vagy háromféle fabetéttel. A technológiai tartalom gazdag: a panoráma visszapillantó kamera mellett vezeték nélküli mobiltöltő, 4G (LTE) mobil adatkapcsolatról táplált fedélzeti wifi, Apple- és Android-integráció szerepel a listán. A színes head-up kijelző opciós, akárcsak a LED fényszóró vagy a madártávlati panorámaképet adó környezeti kamerarendszer. Még a visszapillantó tükröt is kamera helyettesíti. Az XT5 vezetőtámogató arzenálja hiánytalan, a csomagtér ajtaja láblengetésre nyílik.