Az első generációs Kia Cadenza 2010-ben lépett színre a márka több exportpiacán, felváltva a furcsa esztétikájú Opirus szedánt. A néhány milliméter híján ötméteres lépcsőshátú jövőre megújul, összhangban a Kia aktuális irányvonalával.
Ez azt jelenti, hogy a formanyelv alapvetően változatlan lesz, marad a tigrisorr hűtőmaszk, ám még élesebbek lesznek a vonalak, a felszereltség és kiviteli minőség pedig tovább javul.
A legújabb trendeknek megfelelően várhatóan érezhető tömegcsökkentés, jobb szerkezeti szilárdság, minimális mértékben megnövelt külméretek és számottevően tágasabb belső tér várja az utasokat.Motorikusan nem számítunk újdonságokra, noha a Hyundai-Kia csoport hibrid hajtástechnológiája helyet találhat az autóban. Az Optima fedélzetén már alkalmazott vezetőtámogató berendezéseknek is van helyük a nagyobb testvérben, a részlegesen autonóm üzemmód ma már kötelező gyakorlat az autóiparban.
A 2016-tól kapható Cadenzával bátran lépegethet prémiumszerű irányokba a Kia, hiszen anyamárkája, a Hyundai merész ugrással saját luxusmárkát készül alapítani, így a Kiának bőségesen marad helye a minőségi terjeszkedésre anélkül, hogy megzavarná nagy testvérének ambícióit.