Sorra jelennek meg a WTCC (túraautó világbajnokság) költséghatékony alternatívájának tekintett TCR szériába szánt, 2016-os versenyautók. Az Astra TCR-t már bemutattuk, most pedig itt az Alfa Romeo Giulietta TCR is, amely az Opel esélyeit hivatott rontani.

Eredetileg úgy volt, hogy mostanra elkészülnek a fejlesztéssel, és az autó eljuthat Makaóba, az idei szezon utolsó versenyére (november 22.), végül azonban ez nem jött össze, így marad a 2016-os nyitány.

Ezzel vág oda az Alfa Romeo az Opelnek 1
Ezzel vág oda az Alfa Romeo az Opelnek 15 Az Alfa Romeo Giulietta TCR ugyanolyan hosszú, mint az utcai modell (4351 mm), ám szélessége (1798 mm helyett 1950 mm) és tengelytávja (2643-ről 2659 mm) egyaránt megnőtt. Az 1,8 literes, soros négyhengeres motor hatfokozatú Sadev váltón át hajtja az első kerekeket. Hátul multilink, elöl MacPherson-felfüggesztést kap az autó, a lassításról komoly fékrendszer gondoskodik: elöl hatdugattyús nyergek szorítják a 378 mm-es tárcsákat, hátul négydugattyús nyereg és 290 mm-es tárcsa dolgozik.

A privát csapatoknak szánt autó gyártása jövő áprilisban indulhat be, első körben tíz példánnyal. Ezek nagyjából annyiba kerülnek majd, mint az Astra TCR, azaz nettó 95-100 ezer eurót kell kifizetni értük.

Ezzel vág oda az Alfa Romeo az Opelnek 16