A fékrendszerek esetében – akárcsak a motornál – hasonlóan kulcsfontosságú faktor a teljesítmény, ugyanakkor itt is fontos cél a súlycsökkentés. A Continental Chassis&Safety divíziója az új merevnyerges fék fejlesztése során nyert másfél kilogrammot, ráadásul úgy, hogy a fékteljesítmény növelhetővé vált.
A súlycsökkentést nagyban elősegíti a hagyományos alapanyagok lecserélése is. A ContiTech fejlesztői a hajtómű-kereszttartók esetében a hagyományos alumíniumot poliamidra cserélték, amivel 30 százalékos súlycsökkentést tudtak elérni a hagyományos változatokhoz képest. Sőt, a könnyű és teherbíró poliamid annyira bevált, hogy csapágyak, ingaoszlopok és forgatónyomaték-támaszok is készülnek belőle, amelyek esetében akár 50 százalék lehet a súlymegtakarítás, míg az acél helyett műanyagból készült dugattyúval felszerelt légrugókkal akár 75 százalékos súlymegtakarítást is el lehet érni, ami tengelyenként 12 kilogrammos előny is lehet.
Az OLED és AMOLED kijelzők óriási előnye a hagyományos LCD kijelzőkkel szemben, hogy nem igényelnek háttérvilágítást, ennek következtében nagyon könnyűek és rugalmasak lehetnek. A Continental új, 12,3 colos AMOLED kijelzője 500 grammal könnyebb, mint hagyományos LCD elődje. A cégcsoporthoz tartozó Benecke-Kaliko pedig a gépkocsi belső terét burkoló anyagok területén honosított meg új alapanyag-megoldást. A cég által kifejlesztett fizikailag és vegyileg habosított fóliák nem csupán karcmentesek, hanem tapintás és külső megjelenés szempontjából is kellemesek.
A fóliák alkalmazásával mintegy 60 százalékos súlyelőny érhető el a hagyományos dekorációs anyagokkal szemben.