A márkaszervizek fix áras szervizcsomagokkal próbálják megfogni az öregebb autók tulajdonosait is

A tulajdonossal együtt nézik át az autót a Kárpát utcai Mercedes szervizben

A tulajdonossal együtt nézik át az autót a Kárpát utcai Mercedes szervizben

Nagyban meghatározza a következő évek eseményeit az autóiparban az intelligens járművek elterjedése: a technológia ez irányú fejlődése komolyan befolyásolja az értékesítés utáni szolgáltatások ágazatát, amellyel az új-, és használtautó-piac egyaránt jelentősen átalakul. A telematika, azaz a járművek számítógép vezérlésű irányítástechnikája számos szakértői vélemény alapján olyan ütemben fejlődik, hogy 2020-ra akár 20-30 százalék is lehet azon gépjárművek aránya az utakon, melyek egyre összetettebb megoldásokkal rendelkeznek.

Ezzel párhuzamosan az elektromos autók nemzetközi piaca is dinamikusan fejlődik, hiszen az idei évben az összesített eladások száma (hibridekkel együtt) meghaladta az egymilliót. Az értékesített gépkocsik közel kétharmada teljesen elektromos meghajtású, a legmodernebb technológiákat felvonultató járművek szegmensében pedig további árcsökkenés várható.

Az elmúlt évek nemzetközi autóipari elemzései, valamint az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) jelentései alátámasztják az évtizedes uniós irányelvek célkitűzéseit: fokozatosan mérséklődő árszínvonal mellett, komplexebb, nagyobb szaktudást igénylő szervizszolgáltatásokkal számolhat a szektor. Az összetettebb technológiai megoldások, valamint az elektromos-, és alternatív hajtású gépjárművek elterjedése az európai márkaszerviz-piac folyamatos növekedését, így a gyorsan reagáló szereplők piaci megerősödését eredményezhetik a következő években.

A javításhoz szükséges célszerszámok beszerzése, a szerelők képzése a márkafüggetlen javítóműhelyek számára várhatóan nehezen lesz megfizethető, így kérdéses, hogy hosszú távon tudják-e tartani a versenyt a márkaszervizekkel.