A márkaszervizek fix áras szervizcsomagokkal próbálják megfogni az öregebb autók tulajdonosait is
A márkaszervizek fix áras szervizcsomagokkal próbálják megfogni az öregebb autók tulajdonosait is
Fotó megosztása:
Egy-egy fix áras csomaggal sokat lehet spórolni
Egy-egy fix áras csomaggal sokat lehet spórolni
Fotó megosztása:
Pollenszűrőből jó eséllyel az utángyártott is megbirkózik a parlagfűvel
Pollenszűrőből jó eséllyel az utángyártott is megbirkózik a parlagfűvel
Fotó megosztása:
Az olajcsere sem egy bonyolult feladat
Az olajcsere sem egy bonyolult feladat
Fotó megosztása:
Gyári alkatrészek várják a beépítést. Jobbak lennének?
Gyári alkatrészek várják a beépítést. Jobbak lennének?
Fotó megosztása:
Néha elenyésző, néha pedig négy-östzsörös különbség is lehet a gyári és az utángyártott alaktrészek ára között
Néha elenyésző, néha pedig négy-östzsörös különbség is lehet a gyári és az utángyártott alaktrészek ára között
Fotó megosztása:
A fékeket ne bízzuk akárkire
A fékeket ne bízzuk akárkire
Fotó megosztása:
Befecskendezés korrekció történik
Befecskendezés korrekció történik
Fotó megosztása:
A siralmas autópiaci helyzet miatt a márkaszervizek forgalma is alaposan visszaesett. Az egyre élesedő verseny miatt azonban új, kedvezményes szervizcsomagokkal nyitnak, már az öregebb autók tulajdonosai felé is. Vajon megéri márkaszervizbe vinni az öreg autót?
A siralmas autópiaci helyzet miatt a márkaszervizek forgalma is alaposan visszaesett. Az egyre élesedő verseny miatt azonban új, kedvezményes szervizcsomagokkal nyitnak, már az öregebb autók tulajdonosai felé is. Vajon megéri márkaszervizbe vinni az öreg autót?
Fotó megosztása:
A nagyon öreg autókkal már nem tudnak mit kezdeni egy márkaszervizben
A nagyon öreg autókkal már nem tudnak mit kezdeni egy márkaszervizben
Fotó megosztása:
Kultúrált környezet, kávé, wifi teszi elviselhetőbbé a várakozást
Kultúrált környezet, kávé, wifi teszi elviselhetőbbé a várakozást
Fotó megosztása:
Nem mindenhol engedik be az ügyfelet a műhelybe, de ennek főként munkavédelmi okai vannak
Nem mindenhol engedik be az ügyfelet a műhelybe, de ennek főként munkavédelmi okai vannak
Fotó megosztása:
A tulajdonossal együtt nézik át az autót a Kárpát utcai Mercedes szervizben
A tulajdonossal együtt nézik át az autót a Kárpát utcai Mercedes szervizben
Fotó megosztása:
Ezektől a különlegességektől drágább a márkaszerviz
Ezektől a különlegességektől drágább a márkaszerviz
Fotó megosztása:
Alakul a törött autó
Alakul a törött autó
Fotó megosztása:
Minden régi célszerszám megvan a raktárban
Minden régi célszerszám megvan a raktárban
Fotó megosztása:
Mikrofilmolvasó még a múlt évezredből. Ma is működik.
Mikrofilmolvasó még a múlt évezredből. Ma is működik.
Fotó megosztása:
Kevés márkaszervizben konyítanak a valóban régi autókhoz
Kevés márkaszervizben konyítanak a valóban régi autókhoz
Fotó megosztása:
Problémásabb esetekben a gyártól is kérhetnek tanácsot
Problémásabb esetekben a gyártól is kérhetnek tanácsot
Fotó megosztása:
Komoly raktárkészlet a Kárpát utcában. Még a kuncsaftok váltás abroncsait is meg tudják őrizni
Komoly raktárkészlet a Kárpát utcában. Még a kuncsaftok váltás abroncsait is meg tudják őrizni
Fotó megosztása:
A tulajdonossal együtt nézik át az autót a Kárpát utcai Mercedes szervizben
Nagyban meghatározza a következő évek eseményeit az autóiparban az intelligens járművek elterjedése: a technológia ez irányú fejlődése komolyan befolyásolja az értékesítés utáni szolgáltatások ágazatát, amellyel az új-, és használtautó-piac egyaránt jelentősen átalakul. A telematika, azaz a járművek számítógép vezérlésű irányítástechnikája számos szakértői vélemény alapján olyan ütemben fejlődik, hogy 2020-ra akár 20-30 százalék is lehet azon gépjárművek aránya az utakon, melyek egyre összetettebb megoldásokkal rendelkeznek.
Ezzel párhuzamosan az elektromos autók nemzetközi piaca is dinamikusan fejlődik, hiszen az idei évben az összesített eladások száma (hibridekkel együtt) meghaladta az egymilliót. Az értékesített gépkocsik közel kétharmada teljesen elektromos meghajtású, a legmodernebb technológiákat felvonultató járművek szegmensében pedig további árcsökkenés várható.
Az elmúlt évek nemzetközi autóipari elemzései, valamint az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) jelentései alátámasztják az évtizedes uniós irányelvek célkitűzéseit: fokozatosan mérséklődő árszínvonal mellett, komplexebb, nagyobb szaktudást igénylő szervizszolgáltatásokkal számolhat a szektor. Az összetettebb technológiai megoldások, valamint az elektromos-, és alternatív hajtású gépjárművek elterjedése az európai márkaszerviz-piac folyamatos növekedését, így a gyorsan reagáló szereplők piaci megerősödését eredményezhetik a következő években.
A javításhoz szükséges célszerszámok beszerzése, a szerelők képzése a márkafüggetlen javítóműhelyek számára várhatóan nehezen lesz megfizethető, így kérdéses, hogy hosszú távon tudják-e tartani a versenyt a márkaszervizekkel.