Bár a tél még előttünk van, a főváros útjain helyenként éles peremű úthibákat kell kerülgetni. Mi a teendő, ha durva kátyúba hajtottunk?
Bár a tél még előttünk van, a főváros útjain helyenként éles peremű úthibákat kell kerülgetni. Mi a teendő, ha durva kátyúba hajtottunk?
Fotó megosztása:
Pont így üti meg a gödör széle a gumi és a felnit, csak nagyobb erővel
Pont így üti meg a gödör széle a gumi és a felnit, csak nagyobb erővel
Fotó megosztása:
Ez a szálszakadt, púpos oldalfalú gumi is kuka, nemcsak a széthasadt abroncsokat kell cserélni
Ez a szálszakadt, púpos oldalfalú gumi is kuka, nemcsak a széthasadt abroncsokat kell cserélni
Fotó megosztása:
Tulajdonképpen élvezet Budapesten kanyarogni a sportfutóműves Ibiza FR-rel, csak nem az úthibák miatt
Tulajdonképpen élvezet Budapesten kanyarogni a sportfutóműves Ibiza FR-rel, csak nem az úthibák miatt
Fotó megosztása:
Ritka a teljes útburkolatcsere, nagyon elöregedett az úthálózat a fővárosban és országszerte is. Arról nem beszélve, hogy anno nem ekkora forgalomra tervezték az utakat
Ritka a teljes útburkolatcsere, nagyon elöregedett az úthálózat a fővárosban és országszerte is. Arról nem beszélve, hogy anno nem ekkora forgalomra tervezték az utakat
Fotó megosztása:
Mivel a kátyúkárok zöme az 50-100 ezres cascoönrész alatti tétel, érdemes a casco és a kötelező felelősségbiztosítás mellé külön megköthető kátyúkár-biztosítással készülni, évente párezer forintért. Kátyúbiztosítás meglétekor nem az autósnak kell alkudoznia a közút kezelőjével, hanem a biztosítónak. Ám az autósnak megfelelően dokumentálnia kell a kárt, amely történhet a kátyúról és a kárról készült fotóval, tanúval, illetve rendőri jegyzőkönyvvel is
Mivel a kátyúkárok zöme az 50-100 ezres cascoönrész alatti tétel, érdemes a casco és a kötelező felelősségbiztosítás mellé külön megköthető kátyúkár-biztosítással készülni, évente párezer forintért. Kátyúbiztosítás meglétekor nem az autósnak kell alkudoznia a közút kezelőjével, hanem a biztosítónak. Ám az autósnak megfelelően dokumentálnia kell a kárt, amely történhet a kátyúról és a kárról készült fotóval, tanúval, illetve rendőri jegyzőkönyvvel is
Fotó megosztása:
Az utakat a mainál eleve kisebb teherbírásra és forgalomra tervezték,
Az utakat a mainál eleve kisebb teherbírásra és forgalomra tervezték,
Fotó megosztása:
Fébert István valószínűleg ma Magyarország legolcsóbb útépítője: saját munkáját nem számolva 20 liter gázolajból és több köbméter ledarált hulladék aszfaltból megoldotta a három éve húzódó problémát – írta a
Délmagyar.
„2012 óta várt az utcában elkerítve egy csatornafedél arra, hogy a körülötte lévő lyukat kijavítsák. Több helyen akkora kátyúk voltak, hogy felakadt a feleségem autója” – mesélte Fébert. A szokványos történet váratlan fordulatot vett, amikor kiderült: Fébert ráunt a hivatalok hívogatására, fiaival nekivágott a 260 méternyi út javításának.
„A szomszédok is örülnek, végre jobb lett az út. A vízmű elvitte a kordonokat, más nem történt. Levágtuk a gazt is, hogy ha már széles az út, használni is tudjuk” – tette hozzá. Fébert István hangsúlyozta, nem akarta az egész utcát felújítani, de amikor nekikezdett, azt látta, csak teljes megoldásban szabad gondolkozni.