Mintegy száz sérült és nyolc halálos áldozat: a mai napig ez a mérlege annak a botránynak, amely a japán Takata légzsákjai körül robbant ki.

Mint emlékezetes, a világ első számú légzsákbeszállítója nem megfelelő módon tárolta a légzsákokat: az azokat indító patron töltetének megváltozott a kémiai szerkezete, ezért a kelleténél gyorsabban, nagyobb erővel fúvódnak fel a légzsákok, repeszként szórva szét az utastérben a műszerfal elemeit.

A régóta húzódó ügyben a Takata csak idén tavasszal ismerte el felelősségét, és részben ez a sumákolás vezethetett oda, hogy korábbi ügyfelei egymás után fordulnak el a piacvezetőtől. Elsőként a hazai vásárlók, a Honda, a Toyota és a Mazda jelentette be, hogy új beszállítót keres, most pedig a Ford is rácsapta a kaput a cégre.

Az amerikai autógyártónak világszerte másfél millió autót kellett visszahívnia az eset miatt, ez azonban csupán töredéke a teljes érintett gépjármű-állománynak: fél éve 53 millióra tippelték a mennyiséget, a szám azonban folyamatosan gyarapodik.

Képünkön a botrányban szintén érintett szupersportkocsi, a Ford GT kormánya látható.