Vitesse AuDessus: így hívják azt a amerikai manufaktúrát, amely ultra drága autók további tökéletesítésére szakosodott. Dolgoztak már Bugattival, a Porsche 918 Spyderrel és La Ferrarival, most pedig a Ferrari F12 tdf modellt vették kezelésbe.

Még könnyebb az ultrakönnyű Ferrari 9


Az F12 Tour de France eleve 110 kilogrammal könnyebb az F12 Berlinetta alapmodellnél, ám miután az összes borítópanelt szénszálas elemekkel helyettesítették, további 159 kilót dobott le magáról az autó, amely így kb. 1265 kilót nyom – mindezt 780 LE motorteljesítmény mellett.

A gyártó nem esik túlzásba: évente csupán öt karosszériát épít, ráadásul úgy, hogy az eredeti panelek bármikor visszaszerelhetők legyenek.

Egy készlet ára valahol 100-200 ezer dollár (29-58 millió Ft) között mozog, és ebben még nincsenek benne az utastéri karbon elemek, vagy a keréktárcsák – igen, akár szénszálas felnit is vehetünk az F12 tdf-hez.

Még könnyebb az ultrakönnyű Ferrari 10