Igazságtalanul bánik saját magával a Volvo: úgy emlegeti ma leleplezett újdonságát, mintha egy vadonatúj szegmens vadonatúj képviselője volna. De hát hogy lehetne, ha egyszer az S80, meg előtte a 900-as széria, a nyolcvanas években pedig a 700-asok harminc éve töretlenül reprezentálják a márkát az öt méter közeli géposztályban.
Az a helyzet persze, hogy nem mindegy, mit és hogyan csinálunk, és az S80, különösen pályája vége felé, legfeljebb árában volt ütőképes ellenfele a főleg technológiai vonalon ellépett német (japán, angol) konkurenciának.
Ezen kíván változtatni az új S90, amelyről tudvalevő (de ha nem is tudjuk, első pillantásra látszik), hogy az XC90 közvetlen rokona.
Ez remek helykihasználást, valamint (a jövőre nézve) hajtáslánc-variációk egészen széles kínálatát jelenti (beleértve a T8 konnektoros hibridet), új hangolású futóművel, kormányművel, továbbá gazdag félautonóm és egyéb vezetőtámogató rendszerekkel – a gyár szerényen úgy fogalmazott, újraalkották a Volvo vezetési élményét.
Ma már nem lehet úgy bemutatni autót, hogy legalább egy, de inkább két-három biztonság-technológiai újdonsággal ne rukkolna elő a gyár.
A Pilot Assist nem más, mint egy nagysebességű (130 km/óráig aktív) sávban tartó rendszer adaptív tempomat funkcióval, amely azonban csak akkor működik, ha a vezető a kormányon tartja a kezét. Ilyen rendszerek elvben már évek óta rendelkezésre állnak a felső kategóriában, a kérdés az, hogy mennyire pontos és zökkenőmentes a vezérlés, hiszen a végső cél a teljesen önjáró gépkocsi.Ami viszont tényleg az, mármint előzmények nélküli technológia, az a City Safety rendszer nagyvad-felismerő funkciója. Eléd téved egy jávorszarvas, ló vagy tehén? Semmi probléma, az autonóm fékrendszer megállítja az autót, akár vaksötétben is, pedig olyankor, mint tudjuk, minden tehén fekete.
Szintén világújdonság a Power Pulse névre hallgató turbólyuk-mentesítő dízeltechnológia. Ennél egy kétliteres, nyomás alá helyezett légtartályt helyeztek el a rendszerben, és amennyiben a vezető alacsony fordulatszámról vagy álló helyzetből kíván intenzíven gyorsítani, innen fújják meg a turbinakereket. A légtartályt folyamatosan újratölti egy kompresszor, így az extra nyomás elvileg minden helyzetben rendelkezésre áll. A technológia a nagyteljesítményű, összkerékhajtású dízel S90 modellen debütál.
Kezdetben egyébként a T6 csúcsbenzines, valamint két dízel: a D5 és a D4 áll majd rendelkezésre. Az XC90-ben a két nagyobbik motor 320, illetve 225 lóerőt teljesít, a D4 motor az S60 fedélzetén 190 lóerős.
További műszaki információkat egyelőre nem közölt a Volvo, majd januárban.