Igazságtalanul bánik saját magával a Volvo: úgy emlegeti ma leleplezett újdonságát, mintha egy vadonatúj szegmens vadonatúj képviselője volna. De hát hogy lehetne, ha egyszer az S80, meg előtte a 900-as széria, a nyolcvanas években pedig a 700-asok harminc éve töretlenül reprezentálják a márkát az öt méter közeli géposztályban.

Az a helyzet persze, hogy nem mindegy, mit és hogyan csinálunk, és az S80, különösen pályája vége felé, legfeljebb árában volt ütőképes ellenfele a főleg technológiai vonalon ellépett német (japán, angol) konkurenciának.

Itt a Volvo rég várt nagyautója! 1

Ezen kíván változtatni az új S90, amelyről tudvalevő (de ha nem is tudjuk, első pillantásra látszik), hogy az XC90 közvetlen rokona.

Ez remek helykihasználást, valamint (a jövőre nézve) hajtáslánc-variációk egészen széles kínálatát jelenti (beleértve a T8 konnektoros hibridet), új hangolású futóművel, kormányművel, továbbá gazdag félautonóm és egyéb vezetőtámogató rendszerekkel – a gyár szerényen úgy fogalmazott, újraalkották a Volvo vezetési élményét.

Ma már nem lehet úgy bemutatni autót, hogy legalább egy, de inkább két-három biztonság-technológiai újdonsággal ne rukkolna elő a gyár.

Itt a Volvo rég várt nagyautója! 2

A vázszerkezet 35 százalékát melegen sajtolt bóracélból állították össze (piros), de a narancs- és citromsárga színnel jelölt elemek is fokozott szakítószilárdságú acélból készültek. Az első lökhárító keresztrúdja, valamint a toronykitámasztás alumínium.

A vázszerkezet 35 százalékát melegen sajtolt bóracélból állították össze (piros), de a narancs- és citromsárga színnel jelölt elemek is fokozott szakítószilárdságú acélból készültek. Az első lökhárító keresztrúdja, valamint a toronykitámasztás alumínium.

A Pilot Assist nem más, mint egy nagysebességű (130 km/óráig aktív) sávban tartó rendszer adaptív tempomat funkcióval, amely azonban csak akkor működik, ha a vezető a kormányon tartja a kezét. Ilyen rendszerek elvben már évek óta rendelkezésre állnak a felső kategóriában, a kérdés az, hogy mennyire pontos és zökkenőmentes a vezérlés, hiszen a végső cél a teljesen önjáró gépkocsi.

Ami viszont tényleg az, mármint előzmények nélküli technológia, az a City Safety rendszer nagyvad-felismerő funkciója. Eléd téved egy jávorszarvas, ló vagy tehén? Semmi probléma, az autonóm fékrendszer megállítja az autót, akár vaksötétben is, pedig olyankor, mint tudjuk, minden tehén fekete.

A kép tanúsága szerint négyzónás klíma is rendelhető az S90-hez.

A kép tanúsága szerint négyzónás klíma is rendelhető az S90-hez.

Szintén világújdonság a Power Pulse névre hallgató turbólyuk-mentesítő dízeltechnológia. Ennél egy kétliteres, nyomás alá helyezett légtartályt helyeztek el a rendszerben, és amennyiben a vezető alacsony fordulatszámról vagy álló helyzetből kíván intenzíven gyorsítani, innen fújják meg a turbinakereket. A légtartályt folyamatosan újratölti egy kompresszor, így az extra nyomás elvileg minden helyzetben rendelkezésre áll. A technológia a nagyteljesítményű, összkerékhajtású dízel S90 modellen debütál.

Kezdetben egyébként a T6 csúcsbenzines, valamint két dízel: a D5 és a D4 áll majd rendelkezésre. Az XC90-ben a két nagyobbik motor 320, illetve 225 lóerőt teljesít, a D4 motor az S60 fedélzetén 190 lóerős.

Itt a Volvo rég várt nagyautója! 50 További műszaki információkat egyelőre nem közölt a Volvo, majd januárban.

Ismerd meg a Volvo S90 világmegváltó újdonságait! A Volvo S90 biztonsági funkcióit, dízeltechnológiáját és formai részleteit bemutató videókat ezen a linken tekintheted meg.