Akinek kisiskolás korúnál nem idősebb gyereke van, tudja, hogy karácsony környékén nagyon, nagyon óvatosan kell ám fogalmazni. Egy idő után felmerülhet a kétely a kicsikben, hogy vajon tényleg létezik-e Jézuska, a Mikulás, és általában a teljes decemberi ajándékozós-gyertyagyújtós-ünnepvárós jelenség elmaradhatatlan szereplői, ez pedig egy olyan kérdés, amire mindenkinek saját magának kell megtalálnia a választ.

Hátsó ajtók... ott szállnak be azok, akik hisznek a Jézuskában.

Hátsó ajtók... ott szállnak be azok, akik hisznek a Jézuskában.

Hátsó ajtók… ott szállnak be azok, akik hisznek a Jézuskában.

A hit – nem a vallásos, hanem az őszinte, mély, gyermeki hit – tisztán magánügy, és mint olyan, szent és sérthetetlen, éppen ezért erről a témáról tisztességes felnőtt gyermekek ötméteres körzetében nem beszél, hacsak nem kívánja kihívni maga ellen a sorsot.

Ezért okozott gigantikus felháborodást Németországban az a Smart Forfour rádióreklám, amelyben a szülők arról beszélgetnek, hogy létezik-e a Jézuska vagy sem, megfeledkezve arról, hogy akármilyen apró is a kocsi, bizony van benne egy hátsó üléssor, ahol a gyermekeik utaznak.

Hátsó ülések... az itt ülők számára még boldog a karácsony.

Hátsó ülések… az itt ülők számára még boldog a karácsony.

Dühös kommentek ezrei lepték el a Smart Facebook-oldalát, így végül a cég törölte a reklámot, már nem adják a rádiók. Hivatalosan bocsánatot kértek mindenkitől, akit megbántottak, ami mondjuk sovány vigasz azoknak a családoknak, ahol a gyerekeknek így, egy ostoba reklámon keresztül kellett megtudniuk… szóval szembesülniük azzal, hogy felnőttnek lenni nem feltétlenül boldog állapot.