Az eljárás 50 százalékkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátást eredményez, mint egy új motor gyártása, és jelentős nyersanyag-megtakarítással is jár.

A plazmasugár-szórásos (PTWA) hőporlasztásos bevonatkészítési eljárást Aachenben dolgozták ki a Ford Kutatási és Innovációs Központ mérnökei. A Ford emellett számos kutatást folytat az üzemanyag-fogyasztás és a környezeti terhelés csökkentése érdekében a kis tömegű anyagok – például az alumínium, a szénszál és a nagy szilárdságú acél – nagyobb arányú felhasználásával kapcsolatban.

A plazmasugár-szórásos hengerfalbevonat-technológia segítségével az elhasználódott, kopott motorblokkok újra visszanyerhetik eredeti, gyári minőségüket, nem szükséges a költséges csere. A hagyományos motorfelújítási technikák drágák, kifejezetten energiaigényesek, ráadásul öntöttvas alkatrészeket és bonyolult megmunkálási folyamatokat igényelnek. A plazmasugár-szórásos bevonatkészítés feleslegessé teszi a nagyobb méretű részegységek felhasználását.