Tegnap este a Volkswagen konszern márkái megmutatták, mivel várják a népet a Frankfurti Autó-kiállításra. Helyszíni riport a sportcsarnokból, ahol volt mit csodálni

Csak tavaly 515 000 Tiguan talált gazdára, összesen 2,64 millió db 2007 óta. A második generációról a képre kattintva olvashattok részletesen

Csak tavaly 515 000 Tiguan talált gazdára, összesen 2,64 millió db 2007 óta. A második generációról a képre kattintva olvashattok részletesen

„Nekem teljesen mindegy, hogy elsők, másodikak vagy harmadikak leszünk az eladási rangsorban” – szögezte le a Volkswagen konszern vezérigazgatója, hangsúlyozva, hogy nem látja sok értelmét folyamatosan csak „a számokat lesni” és „egyre újabb és újabb eladási rekordokat hajszolni”.
    
Elődje, Martin Winterkorn a világ legnagyobb autógyárává kívánta tenni a Volkswagent, és el is érte, hogy fej fej mellett álljon a cég a Toyotával az eladási versenyben.

A Volkswagen emissziós botrányát érintve a vezérigazgató az interjúban megjegyezte, hogy a jövőben a konszern felhagy az olyan látványos rendezvényekkel, mint amilyet a Genfi Autószalon előestéjén is tartott. „Valamivel több alázat és szerénység ezen a téren is jót fog tenni – a megtakarításról nem is szólva. Alkalmanként néhány millió euróval számolva évente négy-öt ilyen esemény már csinos kis összegre rúg” – mondta.

Matthias Müller a vezetés és az alkalmazottak bónuszának csökkentése mellett foglalt állást az interjúban. Véleménye szerint ebben a VW márka mellett a konszern nyereségének nagy részét adó Audi és Porsche márkáknak is részt kell venniük. „Egy család vagyunk. Jó időkben és rossz időkben is” – szögezte le.