A Lada Hungary, a márka új importőre csak a múlt héten indította újra az orosz autók hivatalos forgalmazását Magyarországon. És egyelőre ők is elégedettek, meg az ügyfelek is; ennek illusztrálására küldték el nekünk az alábbi közleményt:
„Az első újkori LADA eladásának a sztorija több szempontból is magával ragadó. Egyrészt: mert az első. Másrészt: autó nélkül zajlott le az adásvétel. Harmadrészt az autó meglepetés, negyedrészt a tulajdonos egy hölgy lesz – márpedig egy 4×4 Classicról beszélünk!
A történet azzal kezdődött, hogy a L-i illetőségű Sz. úr meghallván a LADA újraértékesítésének hírét, a nyitás napján elindult a hozzá legközelebb eső márkakereskedésbe, Debrecenbe a LADA Ujhelyihez. Besétált az üres szalonba és látatlanban megvásárolt egy LADA 4×4 Classicot. Az autót meglepetésnek szánja, kedvese aggastyán korú régi Niváját cseréli le egy vadonatúj kocsira. Mindketten a mezőgazdaságban dolgoznak, ott is találkoztak. A hölgy nem tud semmiről, az átadásra is valamilyen álindokkal fogja elcsalni Sz. úr.
Az importőr üdvözölte az első vásárlót, aki nagyon kedvesen felajánlotta, hogy az átadásra szívesen készülne egy bográcsos juhpörköltfőzéssel, lévén, hogy rackajuhtenyésztéssel foglalkozik. Igazi kuriózum tehát az első LADA-eladás története: szerelem, meglepetés, gáláns úr, női 4×4-sofőr, mezőgazdaság, terep, LADA 4×4, rackajuh, pörkölt, öröm – mi ezért is szeretjük a Ladát.”
Az első eladott autó tehát egy régi-új Niva, azaz 4×4 Classic. A második a LADA Dél-Pestnél eladott Granta szedán volt, a harmadik pedig az érdi LADA Siposnál rendelt Norma felszereltségű Kalina Kombi. A jövő évi terv ezer darab autó – ha marad a lelkesedés az orosz kocsik után, a Lada alaposan megváltoztatja a hazai autópiac erőviszonyait. Az idei évben kb. 70 ezer új kocsit helyeztek itthon forgalomba, jövőre is nagyjából ekkora szám várható – ennek a piacnak a másfél százalékát vinné el a semmiből jött régi-új márka.