Februárban fogja leleplezni kétüléses sportautóját a világ legfrissebb autógyártója, a Jannarelly Automotive. A cég névadó alapítója az az Anthony Jannarelly, aki a közel-keleti W Motors két brutális alkotásának: a Lykan és a Fenyr szupersportkocsiknak a vonalait papírra vetette.
A Design-1 munkanéven bemutatott újdonság erős hasonlóságot mutat a hatvanas évek ikonikus versenyautójával, az AC Cobrával. Szteroidtól feszülő hátsó kerékívek, hosszan emelkedő, majd alábukó, tátongó szájban végződő orr, különálló első kerékdobok, minimális szélvédő, bukókeret – a kocsi ritka ízlésesen ülteti át 2016-ba a fél évszázada is radikálisnak ható vonalakat.
Még az abroncsok is a régmúlt magas oldalfalú stílusát követik: az autó alighanem zötyögős úton is helyt áll, ha oda nem csapja a hátsó lökhárítót helyettesítő légterelő lapot a földhöz.Műszakilag is ugyanazt a receptet követi a Design-1, mint a nagy előd, épp csak acél térvázára nem alumíniumból, hanem karbonlemezből szabtak burkolatot. Ennek köszönhetően mindössze 710 kilót nyom a sportkocsi – könnyebb, mint az Alfa Romeo 4C.
Nem csak könnyebb, de jóval erősebb is annál: a 3.5 V6 szívó blokk 304 lóerőt és 371 Nm nyomatékot küld a hátsó tengelyre. Váltóból kizárólag hatos kézi egység áll rendelkezésre, alaptartozék ellenben a részlegesen önzáró differenciálmű. Így már érthető, hogy a filigrán roadster 4,0 másodperc alatt éri el a százas tempót, végsebessége 220 km/óra.
Anthony Jannarelly komoly ambíciókat táplál a projekt iránt: áprilisban már gyártani szeretné a Design-1-et, és a távlati tervekben amerikai és európai export is szerepel.