1964 Ferrari 250 LM – 17,6 millió dollár - 5,01 milliárd forint. Ez a középmotoros Ferrari csoda mindig sok pénzért cserél gazdát, de ez az összeg még ezek közül is kilóg. Pedig azon a nyári árverésen, ahol ez is elment, a pápának ajándékozott Enzo mellett egyéb különlegességekre is lehetett licitálni.
1964 Ferrari 250 LM – 17,6 millió dollár - 5,01 milliárd forint. Ez a középmotoros Ferrari csoda mindig sok pénzért cserél gazdát, de ez az összeg még ezek közül is kilóg. Pedig azon a nyári árverésen, ahol ez is elment, a pápának ajándékozott Enzo mellett egyéb különlegességekre is lehetett licitálni.
Fotó megosztása:
1956 Ferrari 250 GT TdF – 13,2 millió dollár - 3,76 milliárd forint. A TdF nem valami dízelizé, hanem a Tour de France rövidítése. Ami itt értelemszerűen autóversenyt jelent, a francia vidék gyönyörű útjain. Ez a modell sem gyakori, mindössze 14 darab készült belőle.
1956 Ferrari 250 GT TdF – 13,2 millió dollár - 3,76 milliárd forint. A TdF nem valami dízelizé, hanem a Tour de France rövidítése. Ami itt értelemszerűen autóversenyt jelent, a francia vidék gyönyörű útjain. Ez a modell sem gyakori, mindössze 14 darab készült belőle.
Fotó megosztása:
1961 Ferrari 250 GT SWB California – 16,8 millió dollár - 4,78 milliárd forint. Kezdenek unalmassá válni a Ferrarik, igaz? Pedig ez is gyönyörű darab, csinos felnivel, kopoltyúval, és burkolt fényszórókkal. A várakozásoknak megfelelő áron kelt el, nagyon nem pörgött rá senki. Fura.
1961 Ferrari 250 GT SWB California – 16,8 millió dollár - 4,78 milliárd forint. Kezdenek unalmassá válni a Ferrarik, igaz? Pedig ez is gyönyörű darab, csinos felnivel, kopoltyúval, és burkolt fényszórókkal. A várakozásoknak megfelelő áron kelt el, nagyon nem pörgött rá senki. Fura.
Fotó megosztása:
1982 Porsche 956 – 10,1 millió dollár - 2,87 milliárd forint. Egy vérbeli versenyautó, amely 1983-ban a 24 órás Le Mans-i versenyt is megnyerte. Összesen 10 darab készült ebből a Porschéból.
1982 Porsche 956 – 10,1 millió dollár - 2,87 milliárd forint. Egy vérbeli versenyautó, amely 1983-ban a 24 órás Le Mans-i versenyt is megnyerte. Összesen 10 darab készült ebből a Porschéból.
Fotó megosztása:
1962 Aston Martin DB4 GT Zagato – 14,3 millió dollár - 4,07 milliárd forint. Háh, végre magunk mögött hagyjuk a Ferrari univerzumot, és rögtön egy brit csodához érünk a hatodik helyen. Túl sok ebből sem készült, mindössze 19 darabot gyártottak a modellből, ez a példány a 14. Nem mellékesen minden idők legdrágábban eladott brit autója is ez a jószág.
1962 Aston Martin DB4 GT Zagato – 14,3 millió dollár - 4,07 milliárd forint. Háh, végre magunk mögött hagyjuk a Ferrari univerzumot, és rögtön egy brit csodához érünk a hatodik helyen. Túl sok ebből sem készült, mindössze 19 darabot gyártottak a modellből, ez a példány a 14. Nem mellékesen minden idők legdrágábban eladott brit autója is ez a jószág.
Fotó megosztása:
1962 Ferrari 250 GT Speciale, Bertone – 16,5 millió dollár - 4,7 milliárd forint. Ferrari ez is. Már az ötödik a sorban. Nuccio Bertone nevéhez számos különleges modell kapcsolódik, de elég kevés Ferrari. Na, ez most pont kivétel. Méghozzá annyira, hogy nemcsak hogy ő tervezte, hanem neki is készült ez a cápaorrú, inkább érdekes, mint szép autó.
1962 Ferrari 250 GT Speciale, Bertone – 16,5 millió dollár - 4,7 milliárd forint. Ferrari ez is. Már az ötödik a sorban. Nuccio Bertone nevéhez számos különleges modell kapcsolódik, de elég kevés Ferrari. Na, ez most pont kivétel. Méghozzá annyira, hogy nemcsak hogy ő tervezte, hanem neki is készült ez a cápaorrú, inkább érdekes, mint szép autó.
Fotó megosztása:
1956 Ferrari 290 MM - Az idei toplista élén áll ez a modell, amely 28 millió dollárért, 7,98 milliárd forintért kelt el. A 0626-os számú, és egyike az összesen épített négy darabnak. Az autó a legendás Juan Manuel Fangio részére készült, és a Mille Miglia-n indult. 28 millió dolláros árával minden idők legdrágábban elárverezett autója, csupán egy tavaly eladott másik Ferrari, - 250 GTO, 38 millió dollár – illetve egy 2013-ban eladott, szintén Fangio-hoz köthető Mercedes W196 – 29,6 millió dollár – előzi meg.
1956 Ferrari 290 MM - Az idei toplista élén áll ez a modell, amely 28 millió dollárért, 7,98 milliárd forintért kelt el. A 0626-os számú, és egyike az összesen épített négy darabnak. Az autó a legendás Juan Manuel Fangio részére készült, és a Mille Miglia-n indult. 28 millió dolláros árával minden idők legdrágábban elárverezett autója, csupán egy tavaly eladott másik Ferrari, - 250 GTO, 38 millió dollár – illetve egy 2013-ban eladott, szintén Fangio-hoz köthető Mercedes W196 – 29,6 millió dollár – előzi meg.
Fotó megosztása:
1961 Ferrari 250 GT SWB California – 18,6 millió dollár - 5,3 milliárd forint. Bár általában sok pénzért a példás állapotban lévő, steril autók szoktak elkelni, ez az autó úgy ment el hihetetlen összegért, ahogy találták, évtizedes porral, mocsokkal, vagy ha úgy költőibb, emelkedettebb, akkor patinával. A járgányt 58 társával együtt egy elfeledett francia pajtában találták. Gyorsan én is hátramegyek a telek végi csalitosba, hátha találok ott néhány Ferrarit a gyújtós mögött szomorkodni.
1961 Ferrari 250 GT SWB California – 18,6 millió dollár - 5,3 milliárd forint. Bár általában sok pénzért a példás állapotban lévő, steril autók szoktak elkelni, ez az autó úgy ment el hihetetlen összegért, ahogy találták, évtizedes porral, mocsokkal, vagy ha úgy költőibb, emelkedettebb, akkor patinával. A járgányt 58 társával együtt egy elfeledett francia pajtában találták. Gyorsan én is hátramegyek a telek végi csalitosba, hátha találok ott néhány Ferrarit a gyújtós mögött szomorkodni.
Fotó megosztása:
1953 Jaguar C-Type – 13,2 millió dollár - 3,79 milliárd forint. Ez a Jaguar is elég ritka, összesen 3 darab készült belőle. Ezzel az árral ő a legértékesebb Jaguar
1953 Jaguar C-Type – 13,2 millió dollár - 3,79 milliárd forint. Ez a Jaguar is elég ritka, összesen 3 darab készült belőle. Ezzel az árral ő a legértékesebb Jaguar
Fotó megosztása:
1998 McLaren F1 LM – 13,7 millió dollár - 3,9 milliárd forint. Egy aránylag friss példány, alig 17 éves. Különlegességét az adja, hogy gyárilag hozták szinte versenykész állapotba. Rövid ideig a legnagyobb összegért elkelt brit autó volt, aztán jött a DB4-es.
1998 McLaren F1 LM – 13,7 millió dollár - 3,9 milliárd forint. Egy aránylag friss példány, alig 17 éves. Különlegességét az adja, hogy gyárilag hozták szinte versenykész állapotba. Rövid ideig a legnagyobb összegért elkelt brit autó volt, aztán jött a DB4-es.
Fotó megosztása: