Bár jómagam nem vezetek tankolási naplót a családban megforduló kocsikról, áldom mások szorgalmát, amivel elmentik a bejegyzéseket a Spritmonitor.de oldalon. A hasznos és érdekes adatbázisból pár kattintással leszűrhető, hogy a bennünket érdeklő típus számunkra fontos motorváltozatára mekkora fogyasztást mértek a felhasználók. Ezek a számok tankolások alapján, közúti forgalomban születnek, nem valóságidegen laborértékek!
Nem laborértékek
Kedvező esetben, a nagy darabszámban értékesített motorokról több millió kilométeres tapasztalatkincshez juthatunk hozzá, tehát az itt olvasható számoknak van valóságalapjuk. Az adatok értékeléséhez azt azonban figyelembe kell venni, hogy a fogyasztásról online naplót vezetők között több lehet a takarékos vezetésre odafigyelő sofőr, mint az átlagemberek között. De az értékek irányadónak tekinthetők.
Háromliteres dízelek és a Yaris HSD
Fogyasztásban a dízel kisautók a legjobbak. A benzinüzeműek között vezető Toyota Yaris Hybrid a maga 4,8 l/100 kilométeres átlagával kilencedik lenne a dízelek között. Környezetszennyezésben viszont összehasonlíthatatlanul jobb a benzines hibrid a dízelmotoros kisautóknál.
Míg a benzinesek között egyedül a Yaris HSD tudott öt literen belül maradni, az újonnan megbukó, de használtan reneszánszát élő háromliteres VW Lupo és Audi A2 1,2 TDI átlaga a négy litert sem éri el. A csupán kétszemélyes Smart szállítókapacitásához képest egyáltalán nem takarékos, sem dízel, sem benzines motorral. Utóbbi 6,0 literes átlagértékkel csak 23. helyen áll a szikragyújtásúak között.
Akit érdekel a lista a legtakarékosabb ötven autóról, ide kattintva bogarászhatja a fogyasztási értékeket.