A modern fejlesztési és gyártási technológiák lassan demokratizálják az autóipart, vagy legalábbis annak az előszobáját: egyre többen jelentkeznek be hihetetlen paramétereket felmutató, látványos tervekkel (igaz, többségük még csak a kézzel fogható makett szintjéig sem jut el soha.)

Jó volna hinni, hogy a Faraday Future nevű vállalkozás nem erre a sorsra jut, mert terveik átgondoltak és nagyszabásúak. A most bemutatott FFZERO1 például, bár együléses versenyautóként lép színre, egy moduláris padlólemezre épül, amelyből bármit ki lehet hozni a jövőben, akár utcai kocsikat is.

Az autó ennek megfelelően rendelkezik az autonóm közlekedéshez szükséges funkciókkal (ne feledjük: koncepcióról van szó, amelynél minden ilyen állítás a fejlesztők elképzeléseit és reményeit, nem pedig a kézzel fogható valóságot tükrözi), az okostelefonos csatlakozást pedig sajátos módon: a kormányagyba beépített dokkoló állomással oldották meg.

Még ha mindez nem is volna így, és az autót a két tengely között elhelyezett, modulárisan cserélhető akkumulátorokból kifacsart áram helyett hagyományos benzin hajtaná, akkor is tátott szájjal bámulnánk a széles és lapos karosszéria merészen egyedi vonalvezetését.

Az autóipar ezer lóerős messiása 1
Az autóipar ezer lóerős messiása 7 A pilótafülke mögötti, hosszú stabilizáló vezérsík például egyben digitális jelzőtáblaként is szolgál, amelyen megjeleníthető a versenyző neve és rajtszáma, a töltöttségi szint, vagy hogy éppen hányadik helyen köröz az adott futamban.

Így viszont a gyár állítása szerint négy keréken megoszló ezer lóerővel, 3,0 másodperc körüli gyorsulással és 320 km/óra feletti végsebességgel számolhatunk. Hogy ez valóra válik-e valaha, nem tudni – a Faraday Future bejelentette, hogy egymilliárd dolláros beruházással összeszerelő üzemet készül létesíteni Las Vegasban, de az ilyen híreknek csak akkor adhatunk hitelt, ha már termel a gyár.