Amerikában robbant ki, de itthon is hat a Volkswagen dízelbotránya. Egyelőre nincs honnan tájékozódniuk a hazai autótulajdonosoknak.

Nem a korom, hanem a nitrogén-oxidok emissziójával van gond. A részecskeszűrő a füstfelhőt megoldja

Nem a korom, hanem a nitrogén-oxidok emissziójával van gond. A részecskeszűrő a füstfelhőt megoldja

A keresetet az egyik detroiti szövetségi bíróságon nyújtották be, az amerikai Környezetvédelmi Ügynökség (EPA, az Egyesült Államok környezetvédelmi hatósága) nevében eljáró igazságügyi minisztériummal egyetértésben. A perindítást az indokolta, hogy eddig nem sikerült elfogadható megállapodásra jutni a német autógyártóval arról, hogyan bonyolítsák le a visszahívásokat.

Tavaly ősszel derült ki, hogy egyes Volkswageneket és Audikat olyan szoftverrel szereltek fel, amelynek köszönhetően a gépjárművek a teszteken kiválóan teljesítettek, ám a hétköznapi forgalomban már nem: a megengedettnél akár negyvenszer több káros anyagot bocsátanak a levegőbe.

Az EPA szerint a német nagyvállalat 2008 óta hamisítja az adatokat és csaknem hatszázezer, Amerikába exportált kocsiba épített be csaló szoftvert.

A manipulatív szoftvert az Egyesült Államokban, Nyugat-Virginia szövetségi állam egyetemén fedezték fel.