A BMW futurisztikus zászlóshajójába, az i8 Syder tanulmányba ültette bele mindazon technológiai megoldásokat, amelyek meglátásuk szerint a jövőben új alapokra helyezik az ember és gép kapcsolatát.
Egyrészt a kijelzőket teljesen szabadon használja az autó: a kért adatok megjeleníthetők a felhasználó okostelefonján vagy okosóráján (természetesen csak álló helyzetben), majd onnan egyetlen mozdulattal átadhatók a fedélzeti monitorokra. Ez utóbbiak nem hagyományos konfigurációjúak: a műszerfalat háromdimenziós kijelző helyettesíti, az utas előtt pedig egy 21 colos (!), fekvő formátumú monitor helyezkedik el.
A vezető elsődleges tájékoztatására a nagyfelbontású head-up kijelző szolgál, a műszerfalat adatokkal ellátó rendszerek pedig képesek előre megjósolni az eseményeket, ami fontos például akkor, ha vissza kell venni a vezetést az autonóm üzemmódban közlekedő autótól – ilyenkor jó előre figyelmeztet a kocsi, így akár 5-7 másodperc is rendelkezésére áll a sofőrnek, hogy reagáljon.A multimédiás tartalmak megjelenítésére a 40 centi széles, 21 col (53 cm) képátlójú központi monitor szolgál. A megjelenített adatok mennyisége és minősége automatikusan alkalmazkodik az aktuális funkciókhoz, illetve üzemmódhoz – ha például az autó autonóm rendszerei kommandírozzák a kocsit, szabadon szörfölhetnek, tévézhetnek az utasok.
Ha már az üzemmódokról szó esett: a sofőr a kormány bal oldalán válthat át a három rendelkezésre álló módus között. A Pure Drive üzem arról szól, amiről a BMW-nek kell: a vezetés élményéről. Assist üzemben a navigációs rendszer és az egyéb fedélzeti funkciók a lehető legteljesebb mértékben segítik a vezető munkáját, míg Automatikus módban nem marad más dolgunk, mint hátradőlni a különleges kialakítású ülésekben. Ilyenkor a kormánykerék kék fénybe borul.
Erre persze még a közeljövőben is csak korlátozott lehetőségünk nyílik majd, olyan dedikált autonóm szakaszokon, ahol egyenletes sebességre és a kereszteződések hiányára számíthatunk – leginkább autópályán.
Mindez eddig egészen hétköznapian hangzik 2016-ban, ezért a BMW egy egészen különleges, virtuális kezelőfelületet is bemutatott. Az Air Touch nem más, mint egy háromdimenziós mozgásérzékelő rendszer, ami a vezető kezének térbeli mozgását észlelve lehetővé teszi, hogy a monitor megérintése nélkül, pusztán az ikonokra mutatva, ujjunkkal előre bökve vezéreljük a funkciókat. Ráadásul a rendszer a szituációtól függően automatikusan aktivál shortcutokat, így nem kell mindig minden menüszintet végiglépkednünk.
A biztonság kedvéért hagyományos érintésérzékeny felület is helyet kapott a BMW i8 fedélzetén, ám ez sem teljesen átlagos, hiszen a padlókonzol bőrborítása alatt található – a BMW-sek számára aligha jelent nagy változást a bőrkárpit simogatása, hamarosan azonban konkrét funkciót nyerhet ez a ma még pusztán emocionális gesztus.