Az autóipar üzleti modellje gyökeresen átalakul, mivel egyre kevesebben fognak saját autóval utazni, ehelyett inkább alkalomszerűen vesznek majd igénybe fuvarszolgáltatásokat, akár vezető nélküli, önállóan navigáló járművek formájában is – véli Dan Ammann, a GM elnöke (a képen középen a Lyft vezetőivel).

A GM kedden jelentette be, hogy 500 millió dollárral vett részt a fuvarmegosztó szolgáltatást nyújtó Lyft Inc. egymilliárd dolláros tőkeemelésében. A GM mellett még a szaúd-arábiai Kingdom Holding Co., a Janus Capital Management LLC, valamint a Rakuten Inc. japán e-kereskedelmi vállalat vett részt a befektetésben, ami 5,5 milliárd dollárra emelte az Uber konkurensének tekintett Lyft piaci tőkeértékét.

A Lyft az Egyesült Államok 190 városában kínálja fuvarmegosztó szolgáltatását és nemrégiben lépett együttműködésre indiai és kínai fuvarmegosztó vállalatokkal. A Lyft az idén egymilliárd dolláros bevételre számít.

A GM közölte, olyan fuvarszolgáltatás kifejlesztését tervezi a Lyft vállalattal együttműködésben, amely vezető nélküli gépkocsik helyszínre rendelését teszi lehetővé okostelefonos alkalmazással.

„Véleményünk szerint először a fuvarmegosztó szolgáltatások generálnak majd tömeges keresletet a vezető nélküli járművek iránt” – jelentette ki Dan Ammann.

A Gartner informatikai piackutató vállalat autóipari szakértője, Thilo Koslowski szerint a GM-Lyft együttműködés is azt bizonyítja, hogy az autóipari vállalatok készek változtatni üzleti modelljükön. A közeljövőben még számos hasonló technológiai együttműködés bejelentésére lehet számítani – mondta a Las Vegas-i CES elektronikai vásáron.