A hétfőn publikált 2015-ös adatokból kiderült: az X5-öshöz hasonló városi terepjárók húzták a müncheni autógyártó eladásait, amely így 1,91 millió járművet értékesített, 5,2 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A Mini márkával együtt 6,1 százalékos volt a növekedés, az összesített eladások pedig elérték a 2,25 milliót.
Ian Robertson, a konszern értékesítésért felelős igazgatótanácsi tagja szerint idén az egyik legnagyobb kihívás a lassuló kínai eladások lesznek, a szakember „alacsonyabb egy számjegyű” növekedést vár Kínában 2016-ban.
Hozzátette azt is, hogy a német kormány környezetvédelmi szabályozása várhatóan lendületet ad az elektromos és hibrid autók eladásának. A BMW tavaly 25 ezer i3-as elektromos meghajtású autót értékesített.
A Mercedes-Benz eladásai tavaly 13,4 százalékkal, 1,87 millió járműre nőttek, míg az Audi 1,8 millió, a 2014-esnél 3,6 százalékkal több luxusautót értékesített. A tavaly ősszel kirobbant dízelbotrány negatívan érintette az Audi, a Volkswagen prémiumkategóriás márkája eladásait.
A Mercedes-Benz és anyavállalata, a Daimler viszont jelentős bevételt könyvelhetett el az új, C kategóriás limuzinok értékesítéséből, amely tavaly 40,1 százalékkal, több mint 443 ezer darabra nőtt. Szakértők szerint az új E kategória bevezetése új lendületet ad a márkának idén.
2014-ben a BMW 1,81 millió, az Audi 1,74 millió, a Mercedes-Benz pedig 1,65 millió luxuskategóriás autót értékesített világszerte.