Az USA piacának autós újdonságai hagyományosan közepesen érdektelenek számunkra, az utóbbi időkben azonban egyre több a szinergia, így Európa sem hanyagolhatja az amerikai fejlesztéseket.
Különösen igaz ez a Chrylser és almárkái esetében, hiszen a Fiattal kötött házasságuk eddig számos transzatlanti modellcserét hozott. Többek között a Chrysler Town & Countryt is forgalmazták ideát, szerencsétlen módon a Lancia égisze alatt.
Az utód Pacifica ellenben bármelyik márkának díszére válna: a piac első konnektoros hibridjeként akár 2,9 literes átlagfogyasztást ígér. A 16 kWh kapacitású akkumulátorcsomag 240 voltról akár 2 óra alatt feltölthető, a benne tárolt áram jó 45 kilométeren át önmagában elegendő a nagy egyterű mozgatására, utána pedig bekapcsol a 3,6 V6 benzinmotor, hogy 248 LE rendszerteljesítménnyel gondoskodjon a dinamikus haladásról.
Persze hagyományos hajtásláncokkal is forgalmazzák majd az év második felétől kapható, az elődjével (Town & Country) gyakorlatilag azonos alapterületű, de vadonatúj padlólemezre épülő, és jó 150 kilóval könnyebb Pacificát.
A helykínálat jóval kedvezőbbnek ígérkezik, mint eddig, ugyanakkor a padlóba hajtogatható ülésrendszer alapelvét tekintve nem változott.