A Ford téli tesztjeinek helyszíne az Mcity, a Michigan Egyetem városi forgalmat szimuláló, közel 32 focipálya méretű területe.

Az önjáró autók nem használhatják a GPS-adatokat, mivel azok pontossága mindössze néhány méter, ez pedig nem elég a jármű helyzetének pontos meghatározásához. A GPS-nél sokkal pontosabb megoldást kínált a Fusion Hybridekben alkalmazott LiDAR technológia, amely centiméteres pontossággal méri be az autó pozícióját.

A LiDAR rendkívül sűrű lézeres energiaimpulzusokat bocsát ki magából, s ennek alapján az önjáró autók valós idejű, nagy felbontású háromdimenziós képet alkotnak a környezetükről.

A Ford már hóban teszteli az önjáró autókat 1
A Ford már hóban teszteli az önjáró autókat 9 Az útakadályok és a közlekedési jelzések alapján történő nyomvonal-meghatározásban a LiDAR hatékony megoldást kínál a környezet fontos információinak összegyűjtésével – ideális időjárási körülmények közt. Ám ha az úttestet hó borítja, vagy sűrűvé válik a forgalom, a LiDAR és a többi eszköz, például a kamerák, nem látják az útfelületet. Ugyanez a helyzet, ha magukat a szenzorokat borítja el a hó vagy a latyak.

E probléma megoldására a Ford és a Michigan Egyetem szakértői olyan közös kutatásba kezdtek, amelynek célja, hogy az önjáró autók akkor is lássanak, ha az utat eltakarja a hó.

A Ford már hóban teszteli az önjáró autókat 10 A havas utakon történő navigáláshoz a Ford önjáró autóit nagy felbontású 3D térképekkel szerelik fel; ezek kiegészítő információt adnak az útról és a jármű környezetéről, vagyis a felfestett jelzésekről, a közlekedési táblákról, sőt a környezet külső megjelenéséről és topográfiájáról is.
 
A Ford már több mint egy évtizede foglalkozik az önállóan működő járművek kutatásával.