Emelt hasmagasság, összkerékhajtás és robusztus optika a limuzinok kényelmével és vezethetőségével: a prémium terepkombi műfaja talán még praktikusabb, mint a szabadidőjárműveké, nem véletlenül népszerűek hosszú ideje világszerte.
Az Audi A4 allroad quattro 3,4 centiméteres emelésével (ebből 23 mm jut a felfüggesztésre, a maradékot a nagyobb kerék adja ki), fenéklemez-védelmével, a karcolódást jól bíró kerékívtoldatokkal és tetősínjével készen áll a kalandra – de persze a hátul kialakított diffúzor jelzi, hogy terepet legfeljebb a golfpályára vagy a siklóernyős indulási pontra menet szeretne látni a kocsi.
Motorikusan nincsenek újdonságok. Benzines erőforrásból egyetlen, dízelből ötféle is rendelhető az autóhoz, a teljesítménykeret 150-272 LE – az elődmodell megállt 250-nél. Hatos kézi, hetes DSG vagy nyolcas tiptronic automata váltóval szállítja az autót az Audi, az összkerékhajtás széria, az adaptív lengéscsillapítás ellenben feláras.A Drive Select üzemmódválasztót új funkcionalitással szerelték el, a szokásos programok mellett egy offroad állás is szerepel a lehetőségek között.
Az 505/1510 literes csomagtartóhoz motorosan nyitható hátsó falon és motorral eltolható rolón keresztül vezet az út, de ha kérjük, mozgásérzékelős ajtónyitás, illetve gombnyomással kiforgatható vonóhorog is rendelhető.
A vezetőtámogató rendszerek arzenálja megegyezik az alap A4-esekével, újdonság az utánfutóval történő manőverezést segítő funkció.