Most, hogy végleg elköszönt a Land Rover Defender, a típusra szakosodott tuningműhelyek előszeretettel tromfolnak rá egymásra, hogy minél emlékezetesebben búcsúztathassák el a Defendert.

A JE Motorworks jó eséllyel indul az extrém ötletek versenyében, nem utolsósorban azért, mert alkotói 149 500 angol fontot kérnek el érte. Ennyi pénzből hazavihetnél egy Bentley Continental GT-t (akár a V12-est is), egy Porsche 911 Turbo s kabriót, egy Aston Martin Rapide S-t – szóval volna választék, ha éppen nem Defenderbe volnál szerelmes.

Meg nem mondanád, hogy drágább egy Bentley-nél 1
Meg nem mondanád, hogy drágább egy Bentley-nél 13 Ha viszont abba vagy, miért is ne kapd meg mindenből a legjobbat. Módosított (finoman ültetett) futómű, új differenciálzár, nagyobb fékek, nyomógombos rögzítőfék és részletekbe menő igényességgel kipucolt karosszéria indítja az ismerkedést.

Az utastérben fűthető bőrülések és kiegészítő hangszigetelés fokozza az élményt. Utóbbi a széria dízelmotor esetén határozottan kívánatos volna, itt viszont nem biztos, hogy mindenki örülni fog a csillapításnak, hiszen az orrban egy 4,7 literes, V8-as blokk dolgozik, így a Defender nemcsak kényelmes, de nagyon-nagyon gyors is tud lenni, ha az a cél.

Meg nem mondanád, hogy drágább egy Bentley-nél 14 Ja, az árak. A fent említett 150 ezer fontot az alapkivitelért, azaz a 90-es zárt dobozos modellért kéri el az építő. Az itt látható 130-as nyilván érezhetően többe kerül – de hogy valami jó hírt is mondjunk, balkormányos kiviteleket is átépít a cég.