Az EU nagyobb nemzeti piacainak mindegyike növekedést ért el, és jelentősen hozzájárult a forgalomba helyezések egész éves növekedéséhez is. Spanyolországban 20,7 százalékkal, Olaszországban 18,7 százalékkal, Franciaországban 12,5 százalékkal nőttek a forgalomba helyezések decemberben, Nagy-Britanniában 8,4 százalékkal, Németországban pedig 7,7 százalékkal.
Tavaly 13,71 millió személygépkocsit helyeztek forgalomba az Európai Unióban, 9,3 százalékkal többet, mint 2014-ben. A forgalomba helyezések száma azonban csak tavaly lépte túl a 2010-est, a gazdasági válság kitörése utáni szintet.
Az elemzés szerint a trend pozitív, az abszolút számok azonban még viszonylag alacsonyak. A legnagyobb nemzeti piacokon erőteljes növekedés volt tavaly, Spanyolországban 20,9 százalékos, Olaszországban 15,8 százalékos, Franciaországban 6,8 százalékos, Nagy-Britanniában 6,3 százalékos, Németországban 5,6 százalékos.
A Volkswagen-csoport márkáiból 246 ezret helyeztek forgalomba decemberben, 4,7 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A szeptemberi dízelbotrányt követő októberi csökkenés után a decemberi volt a második éves növekedés a forgalomba helyezésekben. A csoport márkáiból tavaly 3,377 milliót helyeztek forgalomba az EU-ban, 6,1 százalékkal többet, mint 2014-ben.
A Volkswagen-csoport márkáinak piaci részesedése 2007 óta első alkalommal csökkent az EU-ban: decemberben 22,5 százalékra a 2014. decemberi 25,0 százalékról, tavaly pedig 24,8 százalékra a 2014-es 25,5 százalékról. Ezzel szemben az ACEA adatai szerint elsősorban a PSA Peugeot Citroen, a Renault SA és a Ford Motor Co. eladásai nőttek.
Magyarországon az ACEA adatai szerint decemberben 7094 autót helyeztek forgalomba, 16,7 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, a tavalyi egész évben pedig 77 171 autót, 14,4 százalékkal többet, mint 2014-ben.
Az előző év legnagyobb ugrást produkáló márkája a Jeep volt, 113 százalékkal nőttek az eladásai. További érdekességek ebben a dokumentumban.