Amikor Dirk Oehlerking, a Kingston Custom tulajdonosa belelapozott egy 1981-es motoros újságba, elakadt a szava: még a végére sem ért a turbómotoros BMW motorkerékpárról írt beszámolónak, amikor már tudta, hogy következő motorját feltöltővel lélegeztetett boxer hajtja majd.

A szándékot egy szerencsés véletlen segített tettre váltani: az interneten talált egy Stütz turbóval megtámogatott R100 RS-t, ami éppen új gazdát keresett. Azonnal megvette, és megkezdte a munkát.

Motorkerékpár Porsche turbóval 1
Motorkerékpár Porsche turbóval 19 Először szakmai érdeklődésből teljesen helyreállította az eredeti motort, „hogy lássa, mit is tudtak a nyolcvanas években,” aztán darabjaira szedte az egészet, és hozzálátott az átépítéshez.

Vett egy R100/7 vázat, valamint bontóból megszerezte egy Porsche 924 Turbo motorját. Utóbbiról leműtötte a turbófeltöltőt, és átültette azt a kéthengeres, léghűtéses blokkra. Az elhelyezésnél ügyelt a letisztult megjelenésre: ahogy a kábeleket elrejtette, úgy a feltöltőt is. Megtalálod?

Motorkerékpár Porsche turbóval 20 Minden mozgó alkatrész tömegét csökkentette, a dugattyúktól kezdve a főtengelyen át a lendkerékig és a tengelykapcsolóig. A kompressziót visszavette, vadonatúj szelepeket épített be, a 40 mm-es Bing porlasztót 41-esre módosította, és áthangolta.

Az egyliteres BMW blokk, amely gyári, szűz állapotában 70 lóerős, a Stütz turbóval pedig 100 lóerős volt, Oehlerking munkája nyomán 126 lóerőre tornázta fel magát.

Motorkerékpár Porsche turbóval 21 Ennél is lenyűgözőbb a fogyókúra, amit a német szakember összeállított a motornak: az R100RS teljes túrafelszerelésében 243 kilót nyomott, a csupasz R100/7 csupán 215 – a Kingston Custom steampunk hangulatú kétkerekűje ezzel szemben mindössze 156 kilót nyom, ami még ma, 2016-ban is tiszteletre méltó teljesítmény/tömeg arányt ad ki.

Forrás: BikeExif