Amikor a közelmúltban a vezess.hu oldalain ismertettük a Ferrari formatervezési versenyére benevezett pályaműveket, számos innovatív ötlettel és jó pár sablonos ujjgyakorlattal találkozhattunk. A zsűri mostanra meghozta döntését, és nem neheztelünk rájuk.
A Forma 1-es szivarokat idéző utcai autóktól a Bugatti Veyronhoz hasonló, használt szappan simaságú kavicsokon át a jelenlegi modellek szerény optikai átdolgozásáig jó néhány sablonosnak mondható tervet tolt félre a bizottság. Meg kell azonban hagyni, még így is maradt bőven miből válogatniuk, és aligha volt könnyű dolguk, amikor a harmadik Ferrari formatervezői pályázat győztesét ki kellett választaniuk.
A határidő azonban lejárt, pénteken voksolt a tervezőkből, versenyzőkből és gyűjtőkből álló zsűri, így ma kihirdethetjük a győztest: a Gran Premio Assoluto a francia Manifesto projektet illeti meg. A valenciennes-i csapat három francia és három belga dizájnerhallgatóból állt.A zsűri értékelésében kiemelte, hogy az autó külső és belső kialakítása tökéletes egységet alkot, letaglózta őket (minket is) az újszerű ajtómechanizmus, valamint a kezelőszervek újszerű kialakítása. Érdemes megfigyelni a képeken és a videón a kormány elhelyezését: a szerkezet az ajtóval együtt felnyílik, persze valamivel elegánsabban, mint egy Isettában.
Teljes egészében a kezelőfelületre koncentrált a második helyre kihozott projekt. A Németországban tanuló orosz formatervező diák, Roman Egorov pilótacellája köré persze karosszériát is rajzolt, a lényeg azonban az ergonomikus, teljességgel szokatlan belső tér. A különleges, igényes anyaghasználatot is nagyra értékelték a bírák.
Amint annak idején megírtuk, a pályázatokra a rajongók is voksolhattak az interneten keresztül. Az online szavazatok a koreai Esfera pályázatot találták a legszebbnek. Ez pont azt a vonalat képviseli, amit a zsűri sikeresen elkerült: a Ferrari jelenlegi modellkínálatának merész modernizálásaként a DeEsfera ütős volna következő generációs kupénak, ám ha 25 év múlva is így néznek ki a szupersportkocsik, akkor teljesen felesleges dizájnpályázatokat hirdetni.